| کد خبر: 224655 |

وضعیت بندرامام قابل حل است، اگر نشده‏ اراده نکرده‌ایم

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه با اطمینان می‌گویم که وضعیت بندر امام قابل حل است، گفت: اگر تاکنون نشده، اراده نکرده‌ایم؛ فلسفه آمدن امام رفع محرومیت بود نه اینکه در کنار این بندر چند میلیارد دلاری با این عظمت و سرمایه‌گذاری، این شرایط را درست کنیم که دور از شأن و انقلاب ما است.

تین نیوز

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه با اطمینان می‌گویم که وضعیت بندر امام قابل حل است، گفت: اگر تاکنون نشده، اراده نکرده‌ایم؛ فلسفه آمدن امام رفع محرومیت بود نه اینکه در کنار این بندر چند میلیارد دلاری با این عظمت و سرمایه‌گذاری، این شرایط را درست کنیم که دور از شأن و انقلاب ما است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، پرویز فتاح امروز، ۱۰ دی‌ماه در روز دوم سفر خود به خوزستان در جمع خبرنگاران در بندرامام، اظهار کرد: به محض به ‌وجود آمدن آبگرفتگی در بندر امام، شهر چمران و ماهشهر، ما پیگیر قضیه بودیم. سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران در منطقه حضور پیدا کردند، با فرمانده سپاه و استاندار خوزستان تماس گرفتم و در نهایت تصمیم بر کمک اضطراری و فوری گرفته شد. تجربه گذشته نشان‌دهنده این است که برنامه‌ریزی دولت برای این کارها وجود دارد، اما دیر نتیجه می‌دهد. دولت باید آمار بگیرد و در نهایت زمان‌بر است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: ما به صورت دوفوریتی مبلغی را برای کمک به آبگرفتگی بندر امام تخصیص دادیم. به این منظور  ۳۰ میلیارد تومان تخصیص داده شده است. قرار نیست که همه خسارت ناشی از آبگرفتگی را بنیاد مستضعفان جبران کند، این وظیفه دولت است. اما دولت نیز در این خصوص برنامه‌ریزی کرده و هزینه‌ و وام بلاعوض نیز اختصاص داده شده است. بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و هلال احمر نیز از طرف دولت مأمور شده‌اند تا آمار خسارت‌دیدگان را بگیرند اما کمک بنیاد مستضعفان هیچ ربطی به مسئله ذکر شده قبلی ندارد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه همه بدانند که کمک بنیاد مستضعفان علاوه بر همه کمک‌های قبلی است، گفت: همکاران ما یک‌سوم از مبلغ اختصاص داده شده برای جبران خسارت آبگرفتگی به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان را منتقل کرده‌اند، مابقی اعتبار نیز آماده است تا به محض اینکه این مبلغ توزیع شود، حدود ۱۰ میلیارد تومان نیز خرج تعمیرات جزئی منازل شود که می‌تواند ظرف دو هفته آینده صد درصد تحویل داده شود. تا این کار را انجام می‌دهیم، کمک‌های دولت نیز که بیشتر و جبران‌ کننده‌تر است، خواهد رسید.

فتاح در ادامه با اشاره به کمک ۱۰ میلیارد تومانی این بنیاد برای رفع خسارات ناشی از آبگرفتگی بوشهر، تصریح کرد: اما بحث امروز ما در بندر امام فقط مساله آبگرفتگی نبود. منازل بندر امام اصلاً وضعیت خوبی ندارند و در شأن هموطنان ما نیست. این افراد عموماً از ابتدای جنگ آواره شدند. البته برای ساماندهی این وضعیت باید یک طرح منطقی و اصولی، با ضوابط فنی وجود داشته باشد ولی ما آمده‌ایم تا اعلام کنیم در اقدام ملی ساماندهی، بنیاد مستضعفان در کنار مردم و مسئولان محلی خواهد بود و کمک خواهد کرد. این کمک فراتر از ۳۰ میلیارد تومان اختصاص داده شده، است.

وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان قصد دارد در ساماندهی و مسکن‌دار شدن مردم خود را متعهد کند. برای ساماندهی چند منطقه در بندر امام قرار است جلسه‌ای برگزار شود. مملکت در این حد ندار نیست، ممکن است مشکلاتی به ما ارجاع داده شود و از عهده ما برنمی‌آید، اما ساماندهی وضعیت بندر امام از عهده ما برمی‌آید. هم بنیاد مسکن و هم دولت و هم سپاه پای کار آمدند. بنیاد مستضعفان در هزینه ساماندهی وضعیت بندر امام شرکت می‌کند.

رئیس بنیاد مستضعفان تاکید کرد: با اطمینان می‌گویم که وضعیت قابل حل است، اگر تاکنون نشده، اراده نکرده‌ایم. ما این قدر ندار نیستیم و همه این را بدانند. نظام می‌تواند در کنار بندری که به‌ نام امام است، باشد. فلسفه آمدن امام، رفع محرومیت بود نه اینکه در کنار این بندر چند میلیارد دلاری با این عظمت و سرمایه‌گذاری، این شرایط را درست کنیم که دور از شأن و انقلاب ما است. استاندار نیز جداً پیگیر است.

فتاح در پایان با بیان اینکه خوشبختانه سپاه قرارگاه محرومیت‌زدایی در این منطقه برپا کرده است، گفت: از سپاه خواهش کردیم که در این منطقه بماند، زیرا سپاه انقلابی است، جسورانه عمل می‌کند و واقعاً به داد مردم می‌رسد. اگر بتوانند محوریت کار را با هماهنگی دولت و بنیاد مسکن عهده‌دار شوند، ما نیز سهم خود را پرداخت می‌کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.