| کد خبر: 224643 |

راه‌آهن شهرکرد به محور ریلی جنوب کشور متصل می‌شود

نماینده مردم بروجن در مجلس شرای اسلامی گفت: بنا بر مطالعات صورت گرفته راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد در استان بسته نمی‌شود بلکه به راه‌آهن سراسری جنوب کشور متصل می‌شود.

تین نیوز

نماینده مردم بروجن در مجلس شرای اسلامی گفت: بنا بر مطالعات صورت گرفته راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد در استان بسته نمی‌شود بلکه به راه‌آهن سراسری جنوب کشور متصل می‌شود.

به گزارش تین نیوز، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص دیدار اخیر خود و مدیریت ارشد استان با وزیر راه و شهرسازی گفت: بنا بر قول وزیر و اهتمامی که در خصوص تکمیل راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد به کار گرفته شده، امید است این طرح در دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد و سپس فرایند اتصال آن به راه‌آهن جنوب فراهم شود.

وی ادامه داد: این خبر خوش را به مردم می‌دهیم که راه‌آهن شهرکرد حلقه اتصال کریدور شمال به جنوب می‌شود چرا که مطالعات این طرح در سال‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی انجام شده و امید است به زودی شاهد آغاز عملیات این قطعه نیز باشیم.

جعفری تکمیل جاده بروجن به لردگان را از دیگر مطالبات استان از وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد و گفت: این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بنا بر اظهارات وزیر امید است در همین دولت به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهره‌برداری از جاده بروجن به سفیددشت نیز که مطالبه ۱۵ ساله مردم این منطقه به شمار می‌رود از دیگر طرح‌های مهم راهسازی استان است که در دهه فجر امسال بهره‌برداری می‌شود.

جعفری به مشکلات مسکن مهر استان نیز اشاره کرد و گفت: مردم ساکن در واحدهای مسکن مهر در شهرهای شهرکرد، بروجن و لردگان دچار مشکلاتی هستند و در حالی که مردم سالهاست در این واحدها ساکن شده‌اند اما زیرساخت‌های لازم در این شهرک‌ها ایجاد نشده که در همین راستا به دستور وزیر راه و شهرسازی مقرر شد تا ظرف سه ماه آینده زیرساخت‌هایی نظیر جدول‌بندی، آسفالت، مسیرهای عبور آب و پل در این شهرک‌ها ایجاد شود.

وی خاطر نشان کرد: مسیر بروجن به مبارکه نیز از محورهای پرخطر و پرحادثه استان است که عملیات چهارخطه آن ، به گفته وزیر راه و شهرسازی تا سال آینده انجام می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، راه‌آهن مبارکه به سفیددشت به شهرکرد ۹۵ کیلومتر طول دارد و با اجرای پروژه راه‌آهن چهارمحال و بختیاری، تحول بزرگی در جابجایی و حمل و نقل ریلی مسافر و کالا، بین استان‌های بزرگ و صنعتی کشور رخ می‌دهد.

در مسیر این طرح ۱۵ دستگاه تونل به‌طول پنج هزار و ۲۸۴ متر و پل‌ها و تقاطع غیرهمسطح به‌طول ۲ هزار و ۴۸۵ متر اجرا خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.