| کد خبر: 224635 |

پرواز تبریز - کیش از سر گرفته شد

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: با به زمین نشستن نخستین پرواز تبریز - کیش و بالعکس توسط شرکت هواپیمایی کیش ایر در فرودگاه تبریز، پرواز در این مسیر توسط این شرکت دوباره برقرار شد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: با به زمین نشستن نخستین پرواز تبریز - کیش و بالعکس توسط شرکت هواپیمایی کیش ایر در فرودگاه تبریز، پرواز در این مسیر توسط این شرکت دوباره برقرار شد.

به گزارش تین نیوز، رامین آذری، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه پرواز در این مسیر طبق برنامه روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته انجام می شود، افزود: علاوه بر این پروازها، هم اکنون در مسیر تبریز - کیش و بالعکس در طول هفته هشت پرواز توسط شرکت هواپیمایی ایرتور برقرار است.

وی با اشاره به اینکه نخستین پرواز این شرکت در این مسیر بعد از ظهر روز گذشته انجام شد، اظهار داشت: برقراری مجدد پروازهای تبریز - کیش توسط شرکت هواپیمایی کیش ایر در جلب رضایت کاربران این فرودگاه نقش بسزایی داشته و امید است این پرواز استمرار یابد.

آذری، ادامه داد: اداره کل فرودگاه های آذربایجان شرقی آماده است در راستای چشم انداز خود در مسیرهای پروازی، از ظرفیت کیش ایر در سایر مسیرهای پروازی داخلی و خارجی نیز استفاده کند.

وی یادآوری کرد: اعضای هیات مدیره و معاون بازرگانی شرکت هواپیمایی کیش ایر در زمینه ایجاد مسیرهای پروازی جدید با فرودگاه تبریز و اتصال منطقه آزاد کیش به تمام نقاط کشور و سایر کشورهای جهان از طریق فرودگاه تبریز اعلام آمادگی کردند.

 فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمالغرب شهرستان تبریز و در سال ۱۳۲۹ با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی ، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پروازهای داخلی و  بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و احداث شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی بوده و به دلیل واقع شدن در مرز و کریدورهای  هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری ، رادار و هوانوردی به پروازهای داخلی و بین المللی به خصوص پروازهای عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشورهای آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می شود.

پیش از شیوع ویروس کرونا روزانه به صورت میانگین ۴۵ پرواز داخلی و ۶ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام می شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.