| کد خبر: 224609 |

۱۸۰۰میلیارد تومان پروژه در شهرجدید هشتگرد به اشتراک گذاشته شد

مدیرعامل شهرجدید هشتگرد استان البرز اعلام کرد که یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه تجاری ، فرهنگی ، ورزشی و عمرانی در این شهر به اشتراک گذاشته شد.

تین نیوز

مدیرعامل شهرجدید هشتگرد استان البرز اعلام کرد که یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه تجاری ، فرهنگی ، ورزشی و عمرانی در این شهر به اشتراک گذاشته شد.

به گزارش تین نیوز، مسعود حق لطفی روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مناقصه این پروژه ها به تازگی انجام شده و به زودی با گشوده شدن پاکت ها ، شرکای اقتصادی شرکت عمران شهر جدید هشتگرد معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: پروژه های متعددی در زمینه های تجاری ، اقتصادی ، فرهنگی ، ورزشی  و عمرانی در شهرجدید هشتگرد تعریف شده که با مشارکت بخش خصوصی این پروژه ها ساخته و راه اندازی می شود.

حق لطفی بیان داشت: اجرای این پروژه ها تحولی اساسی در تامین امکانات رفاهی و اقتصادی برای ساکنان شهرجدید هشتگرد به وجود می آورد و اسکان مردم را دراین شهر سرعت می بخشد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد افزود: اکنون پروژه های متعددی برای تامین زیرساخت ها در شهرجدید هشتگرد در حال انجام است و تلاش ها بر تامین نیازهای زیر ساختی معطوف شده است.

وی با بیان اینکه در این روزها استقبال مردم از سکونت در شهرجدید هشتگرد بیشتر شده است، گفت: تمام دستگاه های اجرایی امکانات خود را برای تامین آب ، برق ، گاز ، تلفن ، فضای آموزشی ، مراکز درمانی و بیمارستانی متمرکز کرده و طرح ها و پروژه ها با سرعت در حال انجام است.

وی بیان داشت : همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر امسال عملیات اجرایی تعداد زیادی پروژه عمرانی و زیر ساختی در شهرجدید هشتگرد آغاز می شود که ساخت ایستگاه متروی شرکت ماموت ، ایستگاه مادر آتش نشانی با هشت دستگاه خودرو سنگین امدادی ، ساخت ۲ ورزشگاه  چند منظوره و  ۲ پارک بزرگ  از جمله این پروژه ها است .

حق لطفی افزود: برای اجرای بخشی ازاین پروژه ها ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار مشخص و تخصیص یافته است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد اظهار داشت : ساخت ایستگاه متروی ماموت این امکان را به وجود می آورد تا جمعیت زیادی از ساکنان شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد بتوانند از قطار شهری برای تردد بین غرب استان البرز با کلانشهرهای کرج و تهران استفاده کنند.

رییس هیات مدیره شرکت عمران شهرجدیدهشتگرد از آغاز تجهیز کارگاه سکوی مترو در محدوده شرکت ماموت خبر داد و گفت: پس از انجام فراخوان و شناسایی پیمانکار ، عملیات تجهیز کارگاه پروژه سکوی مترو در محدوده شرکت ماموت در حال انجام است و عملیات عمرانی در دهه مبارک فجر آغاز خواهد شد و در نظر است در مدت ۹ ماهه به بهره برداری برسد.

وی افزود: همچنین به منظور ایجاد ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ، هشت دستگاه اتوبوس توسط شرکت عمران شهر جدید هشتگرد خریداری شده و به زودی برای خدمات رسانی به مردم در اختیار شهرداری این شهر قرار می گیرند.

شهرجدید هشتگرد با جمعیتی حدود ۸۰ هزار نفر برای اسکان جمعیت سرریز کلانشهرهای تهران و کرج توسعه پیدا کرده و اکنون حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی مهر برای پذیرش سکنه مراحل پایانی ساخت خود را می گذرانند که تاکنون بخش عمده این واحدها تکمیل و واگذار شده است.

همچنین عملیات ساخت حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی در این شهر پیش بینی شده که  امسال عملیات ساخت بیش از ۱۲ هزار واحد آنها آغاز شده است.

پیش بینی می شود تا چند سال آینده جمعیت شهر جدید هشتگرد از ۵۰۰ هزار نفر فراتر رود.

به گفته عزیزاله شهبازی استاندار البرز ، گنجایش کلانشهر کرج  مرکز استان به لحاظ جمعیت و ساخت و ساز اشباع شده و باید زمینه برای اسکان جمعیت سرریز در شهرستان های تابعه استان از جمله شهرجدید هشتگرد فراهم شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.