| کد خبر: 224598 |

◄ صنعت ریلی؛ حمایت اندک و بانک‌هایی که همکاری نمی‌کنند

با گذشت حدود ۶ ماه از این زمان، شرکت‌های حمل و نقل ریلی به ویژه در حوزه مسافری با وجود مشکلات متعدد، نیازمند مساعدت مسئولان بانک ملت برای تسریع در پرداخت این تسهیلات هستند.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت راه آهن خرداد ماه امسال از پرداخت ۹۴۰ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد به ۶۳ شرکت ریلی مسافری خبر داد.

به گزارش تین نیوز، این در حالی است که در روزهای گذشته، رییس انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی گفت: حدود ۶ ماه پیش بود که وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد پیامک تشکیل پرونده تسهیلات حمایتی در برابر کرونا از سوی بانک‌های عامل به بنگاه‌های آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا ارسال می‌شود و پرداخت این تسهیلات از نیمه دوم اردیبهشت آغاز خواهد شد.

محمد رجبی خاطرنشان کرد: با گذشت حدود ۶ ماه از این زمان، شرکت‌های حمل و نقل ریلی به ویژه در حوزه مسافری با وجود مشکلات متعدد، نیازمند مساعدت مسئولان بانک ملت برای تسریع در پرداخت این تسهیلات هستند.

با بروز تحریم های ظالمانه امریکا، نخستین صنعتی که از میان صنایع حمل ونقلی به فکر احیا و توسعه خود افتاد، صنعت ریلی بود. درواقع رشد تولید داخل و همکاری با بخش خصوصی و شرکت ها مهمترین کلید توسعه این صنعت در یک سال گذشته بوده است.

در همین زمینه مدیرعامل شرکت توسعه حمل ونقل پارسیان در گفت و گو با خبرنگار ما می گوید: با شیوع کرونا و متضرر شدن شرکت های حمل ونقلی، میزان حمایت دولت از صنعت ریلی به عنوان یکی از مهمترین صنایعی که رشد کلی صنعت حمل ونقل و همچنین حفظ محیط زیست را به دنبال دارد، می تواند این صنعت را از رکودی که سایر صنایع را فرگرفته نجات دهد و با این اقدام، مشارکت بخش خصوصی و دولتی نیز افزایش یابد و امسال شاهد شکوفایی این صنعت باشیم.

ناصر بختیاری اضافه کرد: طبق آماری که در انجمن شرکت های ریلی منتشر شده، بخش حمل و نقل ریلی مسافری تا پایان بهار امسال، ۵۰۵ میلیارد تومان و حمل و نقل باری، ۱۰۰ میلیارد تومان از کرونا آسیب دیدند. بنابراین حمایت از شرکت های ریلی ضرورتی نه فقط برای شرکت ها بلکه برای اقتصاد کشور و اقتصاد حمل ونقل محسوب می شود.

گفتنی است که اعطای کمک بلاعوض تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای شرکت‌های ریلی بار و مسافر درخواست شده بود که با این رقم موافقت نشد و این در حالی است که این صنعت به دلیل رشد و توسعه در یک سال اخیر بر پایه توسعه منابع درآمدی و همکاری با بخش خصوصی، به حمایت بیشتری نیاز دارد و حالا پرداخت تسهیلات کرونایی در این صنعت، یا پرداخت نشده و بخشی هم که پرداخت شده تکافوی هزینه های بالای این صنعت در حال رشد را نمی دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.