| کد خبر: 224535 |

پیشنهاد اصلاح بودجه میراث فرهنگی به مجلس ارائه شده است

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به بودجه گردشگری گفت: در سال آینده شاهد رشد بودجه هستیم اما این میزان رشد راضی کننده نیست،

تین نیوز

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به بودجه گردشگری گفت: در سال آینده شاهد رشد بودجه هستیم اما این میزان رشد راضی کننده نیست، طی سال‌های گذشته بودجه بسیار کمی داشتیم و این نوع رشدها جبران نمی‌کند، پیشنهاداتی برای اصلاح پایه بودجه به مجلس ارائه شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی‌اصغر مونسان در حاشیه رونمایی از دندان انسان نئاندرتال که دوشنبه شب ۸ دی در قزوین برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نمایشگاه مردان نمکی، تصریح کرد: قرار است نمایشگاه مردان نمکی را با همکاری کشور آلمان برگزار کنیم به این معنا که آن‌ها یک نمایشگاه در ایران داشته باشند و ما نیز در آلمان نمایشگاه برگزار کنیم، این امر نیاز به مصوبه هیئت وزیران دارد و هم اکنون در هیئت دولت در حال بررسی است.

وی افزود: به منظور برگزاری نمایشگاه باید اشیای تاریخی را از کشور خارج کنیم بنابراین در گام اول باید مصوبه را دریافت کنیم بعد از آن حمل و نقل، بسته‌بندی و بازگشت به کشور مورد توجه قرار می‌گیرد، ما به‌عنوان وزیر میراث فرهنگی هر دو کشور تضمین می‌کنیم که این اشیا به کشور برگردانده می‌شود، به‌محض تصمیم‌گیری هیئت دولت اشیای تاریخی را به آلمان ارسال می‌کنیم و به‌صورت همزمان اشیای تاریخی از آلمان وارد کشور می‌شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: طی بازدیدی که از جاده «ابر» داشتیم آسفالت کردن این جاده متوقف شده است، میراث فرهنگی و محیط زیست در خصوص این مسئله حساسیت کافی داریم و اجازه نمی‌دهیم که آسفالت وارد جنگل شود، تاکنون نیز صرفاً مسیر دسترسی به جنگل آسفالت شده است و اجازه نمی‌دهیم این منظر طبیعی کشور آسیب ببیند.

وی با اشاره به ثبت جهانی آثار تاریخی ایران، خاطرنشان کرد: منظر طبیعی اورامانات در استان‌های کردستان و کرمانشاه یکی از نقاط بی‌نظیر کشور از منظر طبیعی و معماری است که طی ۲۰ روز گذشته کارشناسان یونسکو از آنجا بازدید کردند و اقدامات خوبی در جهت ثبت جهانی این منظر طبیعی صورت گرفته است و در آینده نزدیک شاهد ثبت آن خواهیم بود.

مونسان تأکید کرد: بزرگ‌ترین پرونده میراثی یونسکو نیز توسط جمهوری اسلامی ایران ارائه شده که شامل راه آهن شمال به جنوب کشور است، ۱۴۰۰ کیلومتر مسیر و رفع ایرادات کار سختی بود که اجرا شد این پرونده نیز در حال ثبت است.

وی یادآور شد: پرونده بعدی که در انتظار ثبت جهانی است شامل کاروانسراهای کشور است، کاروانسرای سعدالسلطنه استان قزوین نیز در لیست بیست کاروانسراها وجود دارد.

مونسان در ادامه با اشاره به نظارت بر اجرای مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی، تصریح کرد: در حوزه مسائل تاریخی و میراثی فارغ از شورای عالی، شورای میراث فرهنگی تصمیم‌گیری می‌کند، ادارات کل میراث فرهنگی نباید اجازه ساخت ساختمان‌های چند طبقه در محوطه‌های تاریخی بدهد و در صورت ساخت باید با متخلف برخورد کند و قانون نیز از ما حمایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: لذا ساخت ساختمان هفت طبقه در محوطه بلدیه قزوین و کلیسای کانتور باید مورد بررسی قرار بگیرد، قانون از ما کاملاً حمایت می‌کند و ما می‌توانیم پروژه را متوقف کنیم این امر خلاف قانون است.

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی در پایان با اشاره به بودجه گردشگری تأکید کرد: در سال آینده شاهد رشد بودجه هستیم اما این میزان رشد راضی کننده نیست، طی سال‌های گذشته بودجه بسیار کمی داشتیم و این نوع رشدها جبران نمی‌کند، پیشنهاداتی برای اصلاح پایه بودجه به مجلس ارائه شده است.

وی اظهار کرد: همچین تصمیم داریم از بودجه بخش‌های دیگر استفاده کنیم برای مثال از ۲ هزار میلیارد تومان بودجه بازآفرینی شهری ۵۰۰ میلیارد تومان به بافت‌های تاریخی اضافه شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.