| کد خبر: 224530 |

رئیس کمیسیون فرهنگی.،اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین:

شهرداری راهبرد مشخصی برای خانه های تاریخی ندارد

رییس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و ورزشی ورای اسلامی شهر قروین گفت:طی چهار سال گذشته شهرداری قزوین برای خانه های تاریخی که در تملک خود داشته اقدامی انجام نداده و به طور کلی راهبرد مشخصی برای خانه های تاریخی ندارد.

تین نیوز

قزوین- رییس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و ورزشی ورای اسلامی شهر قروین گفت:طی چهار سال گذشته شهرداری قزوین برای خانه های تاریخی  که در تملک خود داشته اقدامی انجام نداده و به طور کلی راهبرد مشخصی برای خانه های تاریخی ندارد.

به گزارش خبرنگار ما، مهدیه قافله باشی در جلسه شورا که با دستور کار بررسی لوایح شهرداری قزوین برگزار شد، با اشاره به لایحه خرید و تملک خانه مظاهری اظهار داشت: با خرید و تملک خانه های تاریخی به جهت ارزش میراثی و توجه به موضوعات گردشگری بسیار مثبت است؛ اما واقعا شهرداری قزوین برای خانه های تاریخی که در بودجه ردیف ویژه ای دارند، کار خاصی  انجام داده است؟.

وی افزود: علی رغم اینکه در صحن شورا بارها برای  تملک خانه شهید رجایی و خانه عارف متذکر شدم؛ اما تاکنون هیچ اقدامی در این راستا انجام نشده است.

قافله باشی با تاکید بر اینکه اراده ای در شهرداری قزوین برای رسیدگی به خانه های تاریخی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: ردیف بودجه برای تجهیز و راه اندازی خانه شهید چگینی و تجهیز خانه موزه شهید بابایی و خانه ابوترابی اختصاص دارد  اما عملا هیچ اتفاقی نیفتاده است.

به گفته دبیر شورای اسلامی شهر قزوین، حمام بلور و حمام حاج میرحسن از جمله مواردی بوده است که شهرداری قزوین طی سالهای گذشته حرکت روبه جلویی نداشته است.

وی خاطر نشان کرد: اگر مدیریت خانه تاریخی صلاحی در پیغمبریه که به تازگی توسط اداره کل راه و شهرسازی تملک شده به شهرداری  سپرده می شد، به عنوان فضای "گفتمان مدیریت شهری" مورد استفاده قرار می گرفت .

 قافله باشی در خصوص نمایشگاه یاس یاسین که قرار است در خانه مظاهری  پس از تملک راه اندازی شود، گفت: این نمایشگاه کار بسیار ارزشمندی است که می تواند باعث جذب اعتبارات ملی و بین المللی شود و با توجه به اینکه استان قزوین پایتخت خوشنویسی ایران است، می تواند رویداد خوبی باشد اما متاسفانه طی سالهای اخیر اتفاق خوبی در خانه های تاریخی که تحت مدیریت و مالکیت شهرداری قزوین بوده روی نداده تا اعضای شورا قانع شوند و با این لایحه موافقت کنند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.