| کد خبر: 224519 |

۳۲۰ پروژه گردشگری در کشور افتتاح می‌شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ساخت ۲ هتل ۵ ستاره در قزوین خبر داد و گفت: به زودی ۳۲۰ پروژه گردشگری در کشور توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

تین نیوز

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ساخت ۲ هتل ۵ ستاره در قزوین خبر داد و گفت: به زودی ۳۲۰ پروژه گردشگری در کشور توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، علی اصغر مونسان ظهر امروز در سفر یک روزه خود به استان قزوین در جمع خبرنگاران از ساخت ۱۸ هتل خبر داد و اظهار کرد: ۲ هتل ۵ ستاره نیز که تا به حال در این استان وجود نداشته در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی خوبی برای محورهای گردشگری در کشور در حال انجام است، افزود: قزوین یک روزی محل عبور و مرور بود اما باید به یک مقصد گردشگری برای بازار هدف پیرامونی خود تبدیل شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تصویب از تصویب طرح جامع گردشگری کشور بعد از مدتها کش و قوس در دولت خبر داد و گفت: در این طرح برای تمام دستگاه‌های اجرایی احکام خوبی دیده شده است.

وی ادامه داد: به زودی سند اقدام ملی گردشگری که اکشن پلان‌های گردشگری را به ریز مشخص می‌کند آماده خواهد شد و زمینه رونق گردشگر را فراهم خواهد کرد.

مونسان ادامه داد: در بخش صنایع دستی از ابتدای دولت دوازدهم طرح تجاری سازی را شروع کردیم و تلاش کردیم روی برند سازی و طراحی‌های مبتنی بر سلیقه بازار و مشتری و به روز کردن صنایع دستی متمرکز شویم.

وی ادامه داد: این اقدام منجر به این شد که به صورت رسمی و غیر رسمی حدود ۶۰۰ میلیون دلار صادرات صنایع دستی در کشور داشته باشیم و امیدواریم این رقم به عدد ۲ میلیارد دلار منتهی شود.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه ۳۲۰ پروژه میراث فرهنگی به زودی توسط دست رئیس جمهور افتتاح می‌شود، عنوان کرد: بودجه بسیار کمی در اختیار میراث است اما توانسته‌ایم از اقتصاد مردمی کمک بگیریم و با مشارکت بخش خصوصی به دنبال حفظ بخش تاریخی هستیم.

وی اضافه کرد: در بخش گردشگری تا قبل از کرونا روند خوبی داشتیم و در سال ۲۰۱۹ به عنوان دومین کشور رشد در گردشگری جهان شناخته شدیم و آمار گردشگران ما از ۸ میلیون عبور کرد اما کرونا این روند را متوقف کرد.

مونسان در پایان با بیان اینکه ۱۳۷ هزار میلیارد تومان پروژه در حوزه گردشگری در کشور در حال اجرا است یادآور شد: از ابتدای این دولت تا به امروز ۲۲ هزار میلیارد تومان پروژه به اتمام رسیده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.