| کد خبر: 224511 |

اولویت های۷گانه شهرداری در بودجه ۱۴۰۰

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران ضمن اعلام اولویت های ۷ گانه شهرداری تهران در بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: بودجه سال آینده می تواند اهرمی برای کاهش فشار بر پیامدهای ناشی از کرونا و اقتصاد آسیب دیده تاثیرگذار بر معیشت مردم باشد و برای تامین بخشی از دغدغه های مردم حرکت کند.

تین نیوز

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران ضمن اعلام اولویت های ۷ گانه شهرداری تهران در بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: بودجه سال آینده می تواند اهرمی برای کاهش فشار بر پیامدهای ناشی از کرونا و اقتصاد آسیب دیده تاثیرگذار بر معیشت مردم باشد و برای تامین بخشی از دغدغه های مردم حرکت کند.

به گزارش تین نیوز، حامد مظاهریان در گفت وگو با ایسنا، بودجه را یکی از مهمترین ابزار عملیاتی شدن برنامه های هر سازمان و نهادی دانست و گفت: از اصلی ترین کلید واژه ها در بودجه سال آینده، مدیریت هزینه ها و مولدکردن دارایی هایی هستند که می توانند با وجود دو معضل درگیر وضعیت حاضر یعنی کرونا و اقتصاد، سرزندگی و نشاط را به جامعه تزریق نماید.

وی از تقویت نقش و جایگاه اجتماعی مدیریت شهری به عنوان رویکرد مدنظر شهرداری در تدوین لایحه بودجه ۱۴۰۰ یاد کرد و افزود: پیامدهایی که در پی کرونا و اقتصاد صدمه دیده بر معیشت مردم سایه افکنده، دارای جنس اجتماعی نیزهست و فارغ از تمام پیش بینی ها، همراهی با مشکلات شهروندان باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد. بنابراین ریشه این نگاه به دو مساله مهم یعنی ویروس کرونا و فشارهای اقتصادی وارده بر شهروندان باز می گردد.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران تاکید کرد: باور دارم شهرداری تهران باید در نقطه تلاقی با دغدغه های مردم قرار گیرد و بودجه سالیانه خود را اهرمی برای کمک به رفع نگرانی ها و مسائل شهروندان قرار دهد.

به گفته مظاهریان، با توجه به وجود تورم شدید در کشور در سالهای اخیر و پیش بینی تداوم تورم در سال آتی و ارتباط مستقیم میان نرخ تورم و هزینه های اداره شهر، مبلغ بودجه سال آینده شهرداری تهران نیز (مطابق لایحه پیشنهادی به شورا) افزایش متناسب خواهد داشت.

وی با تاکید بر توجه ویژه به پروژه های محرک توسعه گفت: پروژه های محرک توسعه  رویکردی است که به عنوان یک استراتژی جامع، برای ایجاد تغییر در یک مکان با نشانه های زوال به کار می رود و هدف آن دستیابی به بازآفرینی شهری است. برای بهسازی و نوسازی بافت فرسوده کلانشهر تهران نیز  پروژه‌های محرک توسعه در بافت های فرسوده شهر اجرا می شود که اعتبار آن نیز در بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی خواهد شد.

مظاهریان با اشاره به اجرای پروژه های توسعه محله ای در پایتخت، خاطرنشان ساخت: بر اساس شعار شهردار تهران برای ایجاد "شهری برای همه "، تغییر نگاه از پروژه های بزرگ مقیاس شهری به سمت پروژه های محله ای از سال ۹۹ در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته تا مشکلات کلانشهر از پایین ترین سطوح شهری رو به اصلاح رود. این رویکرد جدید در سال ۱۴۰۰ نیز تداوم خواهد داشت.

وی پروژه‌های توسعه محله ای را یکی از محورهای بودجه سال آینده عنوان کرد و افزود: این پروژه‌ها طبق نظر و توافق مدیریت شهری بر اساس مشارکت اجتماعی شهروندان در اداره شهر و برای پاسخ به نیازها و مطالبات مردم، در سال آتی نیز اجرا می شود و شورای شهر نیز ضمن حمایت از این طرح، بر روند اجرا نظارت خواهد کرد.

به گفته مظاهریان، برقراری نشاط شهری و حمایت از برگزاری برنامه های هنری، فرهنگی و ورزشی به نحوی که در تطابق با پروتکل های بهداشتی قرارگیرد از برنامه های سال آینده خواهد بود و توجه ویژه به هنرهای شهری نیز خواهد شد.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران همچنین، توسعه میادین میوه و تره بار در محلات، ساماندهی دستفروشان و نظم بخشی و انضباط اقتصادی و شفافیت در بودجه  را از جمله موضوعات مورد توجه شهرداری تهران در بودجه  سال ۱۴۰۰ برشمرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.