| کد خبر: 224476 |

◄ گزارش سقوط هواپیما در اختیار طرف اوکراینی قرار گرفت

سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد مسئول در حوزه فنی، به مسئولیت خود عمل کرده و گزارش به صورت ویدئو آنلاین در اختیار طرف اوکراینی و طرف‌های دیگر قرار گرفت.

تین نیوز

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ادعای اوکراین درخصوص عدم دریافت گزارش سقوط هواپیمای اوکراینی یادآور شد: ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدار و هم‌دردی با آنها، این درد و اندوه با ماست. همانطور که هفته قبل هم گفتم، سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نهاد مسئول در حوزه فنی، به مسئولیت خود عمل کرده و گزارش به صورت ویدئو آنلاین در اختیار طرف اوکراینی و طرف‌های دیگر قرار گرفت.  

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، خطیب‌زاده با بیان اینکه امروز یا فردا گزارش به صورت رسمی به شکل ترجمه ارائه می‌شود، عنوان کرد: برخلاف طرف‌هایی که مشغول تجارت از غم و اندوه خانواده‌ها هستند، بهترین راه،  پیگیری حقوقی و عمل براساس کنوانسیون‌ها و معاهدات است. امیدواریم در مسیر درست اندکی از اندوه خانواده‌ها کم بکنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: ما به مسئولیت خود به عنوان دولت مسئول آگاه هستیم و امیدوار هستیم ابعاد این ماجرا روشن شود.

وی درباره نشست اخیر وزرای امور خارجه عضو برجام گفت: نشست غیررسمی وزرای خارجه عضو برجام بعد از نشست کارشناسی برگزار شد. این نشست‌ مدت‌ها برگزار نشده بود. در این نشست تحولات رخ داده چه در واشنگتن و چه مرتبط با حوزه برجام بررسی و برخی نقطه نظرات توسط طرفین مطرح شد. ظریف به شکل دقیق و روشن مسائل مورد نظر خود را گفته و توییت کردند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه در آن جلسه روشن کردیم تعهدات طرف مقابل چه بوده و چه کرده و چه‌ها نکرده است، اظهار داشت: ظریف تاکید کردند اروپا در نقض برجام شریک آمریکا است. حجم تجارت ایران و اروپا قبل از برجام، در طول اجرای برجام و بعد از آنکه اروپا نتوانست به تعهداتش عمل کند، نشان‌دهنده مسئولیت‌های طر ف اروپایی است. گفته شد این آخرین شانس اروپا برای حفظ برجام است.

خطیب‌زاده افزود:  این هم گفته شد که هرگاه به شکل موثر طرف‌های دیگر به تعهداتشان عمل کند، ایران همه پنج گام را به عقب برمیگرداند. درباره مصوبه مجلس هم گفته شد طنز تلخی است که نمایندگان دموکراسی در غرب از ما بخواهند مصوبه مجلس را اجرا نکنیم. مکلف به اجرای قوانین مجلس برجام هستیم.

وی با اشاره به دیگر مباحث مطرح شده تصریح کرد: درخصوص مسائل دیگر مانند منطقه حرف زیاد است. به صورت روشن گفته شد مسئولیت بسیاری از اتفاقات در منطقه ریشه در سلاح و صادرات آن و همچنین حضور نظامی دول غربی در منطقه است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.