| کد خبر: 224421 |

کاهش 1 درصدی قیمت مسکن تهران در آذر ماه + جدول

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در آذر ماه امساب 26 میلیون و 190 هزار تومان که نسبت به ماه قبل 1.1 درصد کاهش نشان می‌دهد.

تین نیوز

متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران در آذر ماه امساب 26 میلیون و 190 هزار تومان که نسبت به ماه قبل 1.1 درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، گزارش «تحولات بازار مسکن شهر تهران در آذرماه سال 1399»که برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است، توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر شده است.

بر اساس این گزارش در آذرماه سال 1399 ، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 2.6 هزار واحد مسکونی محدود شده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 42.8 و 73.2 درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 26 میلیون و 190 هزار تومان که نسبت به ماه قبل 1.1 درصد کاهش نشان می‌دهد.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در آذرماه سال 1399 حاکی از آن است که از مجموع 2555 واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 39.1 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. سهم مذکور در مقایسه با آذرماه سال قبال حدود 3.4 واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت بالا در گروه‌های «6 تا 10» و «بیش از 20 سال» ساخت افزوده شده است.

انتهای پیام/

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.