| کد خبر: 224383 |

۳ مرکز استان تا سال ۱۴۰۰ به شبکه ریلی وصل می‌شوند

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: اتصال مراکز استان‌های اردبیل، چهارمحال‌و بختیاری و کردستان به شبکه ریلی با اعتبارات در نظر گرفته شده در لایحه بودجه ۱۴۰۰ امکان‌پذیر است.

تین نیوز

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: اتصال مراکز استان‌های اردبیل، چهارمحال‌و بختیاری و کردستان به شبکه ریلی با اعتبارات در نظر گرفته شده در لایحه بودجه ۱۴۰۰ امکان‌پذیر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، عباس خطیبی روز یکشنبه درباره وضعیت بودجه بخش راه‌آهن در لایحه بودجه سال ١٤٠٠ به خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: درست مثل سال ٩٩ که با برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه اعتبارات محقق و برنامه‌ها عملیاتی شد، چشم انداز مناسبی از تحقق برنامه‌های ریلی در سال ١٤٠٠ با اتکا به ردیف بودجه وجود دارد.

وی گفت: امسال برنامه‌ریزی کردیم تا در یک روند یکساله تا دوساله بخش مهمی از طرح‌های ریلی با یک بودجه هدفمند و با رویکرد عملگرا محقق شود، بودجه‌ای تعریف و ترسیم شد که توانست بخش اجرایی را کمک کند و برنامه‌ها را با زمان‌بندی مشخص جلو ببرد.

خطیبی گفت: رقم بودجه سال آینده برای اتصال سه مرکز دیگر به شبکه ریلی، قابل اتکا و تکمیل کننده برنامه‌های ریلی سال ٩٩ است. ما اتصال اردبیل، چهارمحال و بختیاری و کردستان به شبکه ریلی را در نظر داریم که رقم اعتبارات در نظر گرفته شده برای تکمیل این سه طرح کافی است.

به گفته معاون ساخت و توسعه راه آهن، طرح هایی از جمله تکمیل کریدورهای ترانزیتی و تکمیل شبکه ریلی در مسیرهای خارجی در دستور کار است، از جمله اتصال ریلی شلمچه- بصره و هم چنین تکمیل مسیر ریلی میانه- بستان آباد- تبریز و تکمیل راه آهن چابهار که به صورت هدفمند در لایحه بودجه ١٤٠٠ تعریف شده و عملیاتی به نظر می آید.

خطیبی گفت: پس از اتصال راه آهن ایران و افغانستان به یکدیگر، برنامه مالی برای اتصال راه آهن ایران به سایر همسایگان در بودجه سال آینده برنامه ریزی شده است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها اعلام کرد: دو هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان اعتبار بخش ریلی در بودجه سال آینده است، اما انتظار می‌رود مطابق سال گذشته تخصیص‌های بالاتری از محل سایر منابع دریافتی عاید شرکت ساخت و پروژه های عمرانی شود.

به گزارش ایرنا کل بودجه شرکت ساخت در بخش راه و ریل در سال آینده هفت هزارو ٨٠٠ میلیارد است.

بعد از گذشت ۱۴ سال وقفه در اجرای پروژه راه آهن اردبیل، مسؤولان رسیدن قطار در تابستان ۱۴۰۰ را به مردم استان نوید می‌دهند و با تسریع عملیات اجرایی و تزریق اعتبار لازم برای تحقق آن تلاش می‌کنند.

راه‌آهن تهران - همدان - سنندج در حوزه استحفاظی استان کردستان سه ایستگاه مسافری در شهرهای قروه، دهگلان و سنندج و دو ایستگاه ترافیکی در آونگان، دوسر شهرستان قروه دارد.

مسیر خط آهن راه‌آهن همدان – سنندج در سه قطعه در حال ساخت است  که قطعه اول از بهار همدان تا دوسر قروه به طول ۶۴ کیلومتر، قطعه دوم از دوسر قروه تا نزدیکی دهگلان به طول ۵۶ کیلومتر و قطعه سوم از دهگلان تا ایستگاه پایانی سنندج به طول ۳۰ کیلومتر احداث شده و بخش‌هایی از آن هنوز در دست اجراست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.