| کد خبر: 224382 |

◄ یک فروند شناور لندینگ‌کرافت واژگون شد/تلاش برای یافتن ۷سرنشین

یک فروند شناور لندینگرافت در ۲۵ مایلی جنوب شرقی لارک واژگون وتلاش برای نجات جان ۷ سرنشین این شناور توسط تیمهای جستجو و نجات دریایی درمنطقه ادامه دارد.

تین نیوز

معاون دریایی بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک فروند شناور لندینگ‌کرافت در جنوب شرقی لارک واژگون و تلاش برای نجات جان ۷ سرنشین این شناور توسط تیمهای جستجو ونجات دریایی ادامه دارد.

به گزارش تین نیوز، اسماعیل مکی زاده اظهار داشت: ساعت ۱۸:۳۰ روز ۵ دی ماه پیامی مبنی شرایط اضطرار برای یک فروند شناور لندینگ کرافت در موقعیت جنوب شرق جزیره لارک از رله رادیویی کشتی عبوری در تنگه هرمز به مرکز جستجو و نجات دریایی استان مخابره شد.

وی افزود: بلافاصله پس از وصول پیام، شناور ناجی ۱۲ از جزیره قشم به موقعیت اعزام و هماهنگی لازم برابر طرح استانی جستجو و نجات دریایی با عوامل مرتبط از جمله ندسا، نداجا و دریابانی استان و شناورهای عبوری در منطقه تنگه هرمز جهت پایش دریایی و هوایی منطقه صورت گرفت.

مکی زاده اظهار داشت: با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی و تاریکی هوا عملیات آغاز و از سحرگاه ۶ دی ماه جستجو و نجات دریایی با کمیت و کیفیت بیشتری ادامه یافت.

این مقام مسئول اضافه کرد: مقارن با ساعت ۱۵:۳۰ روز جاری و در ۲۵ مایلی جنوب شرقی لارک شناور مذکور به حالت واژگون توسط ناجی ۱۲ و در موقعیت حدوداً ۱۶ مایلی جنوب غربی کوهستک و ۹ مایلی شمال شرقی هرمز پیدا شد.

مکی زاده با بیان اینکه عملیات جستجو و نجات برای یافتن ۷ نفر از خدمه این شناور ادامه دارد اظهار داشت: با بسیج تمام امکانات و نیروها و همچنین با اطلاع رسانی به شناورهای عبوری و مراکز جستجو و نجات دریایی کشورهای عمان، امارات متحده عربی و پاکستان در تلاش هستیم تا افراد مفقود شده را پیدا کنیم.

اسامی مفقودین:

محمد عسکر زاده، فرزاد غلامرضایی، ستار صفری، مصطفی بهادری، یاسر مانع بوحمیدی، ماید عبدلیانپور، اجیم جانسون، کاپیتان محمد عسکر زاده.

این شناور اکنون به جنوب بندر کوهستک رسیده و چون در آبراه مصوب منطقه‌ای قرار دارد، شناورهای ناجی در تلاش برای کشاندن این شناور به خارج از مسیر آبراه هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.