| کد خبر: 224368 |

عملکرد مناسب سازمان بنادر در شرایط سخت تحریم

رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش و فعالیت سازمان بنادر و دریانوردی در شرایط سخت تحریم، گفت: خوشبختانه این سازمان از ساختار اجرایی خوبی برخوردار است.

تین نیوز

 رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش و فعالیت سازمان بنادر و دریانوردی در شرایط سخت تحریم، گفت: خوشبختانه این سازمان از ساختار اجرایی خوبی برخوردار است.

به گزارش تین نیوز، مجتبی یوسفی در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ضرورت دارد، سهم خود را از بازار در تجارت بین‌المللی به دست آوریم، اظهار داشت: زیرساخت های مناسب برای توسعه صادرات و واردات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مهم‌ترین مدل حمل و نقل از نظر صرفه اقتصادی و جلوگیری از هدر رفت زمان، حمل و نقل دریایی است.

وی ادامه داد: لازم است در مورد بازارهای جدید تجاری دنیا بیش از پیش فکر کنیم و در عین حال کریدورهای جدید را به وجود آوریم و از موقعیت جغرافیایی و مسیر دریایی و بندری بی‌نظیر کشور که پل ارتباطی غرب و شرق دنیا است، به نحو مطلوب بهره‌مند شویم.

رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه همواره سرمایه گذاری دولت‌ها در فعالیت‌های اقتصادی به تنها پاسخگو نخواهد بود، عنوان کرد: ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بر کسی پوشیده نیست، اما دولت نبایستی به عنوان رقیب بخش خصوصی فعالیت کند بلکه می‌تواند با رفع موانع، شرایط را برای فعالیت این بخش فراهم کرده و حمایت‌های لازم در این زمینه را انجام دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی یکی از نهادهای تخصصی کشور است و مجموعه مدیران و کارکنان آن متخصص هستند، گفت: سازمان بنادر؛ یکی از دستگاه‌های تخصصی در کشور به شمار می‌رود که در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی بدنه کارشناسی قوی دارد و از ساختار اجرایی خوبی برخوردار است، در عین حال یکی از الزامات سازمان بنادر و دریانوردی حرکت به سمت بهره‌وری بیشتر است و باید با اصلاح فرآیندها، تصدی‌گری دولت کاهش پیدا کند.

یوسفی ادامه داد: توصیه می‌کنم که با تمهیدات لازم سرعت جذب سرمایه‌گذاران که یکی از مهم‌ترین مسائل اقتصادی است از سوی سازمان بنادر افزایش پیدا کند و بر اساس اصل 44 قانون اساسی بتوان از ظرفیت‌های قانونی در این رابطه استفاده کرد؛ از این‌رو بهتر است جذابیت حوزه دریایی و بندری را افزایش داد تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و فعالان اقتصادی وارد این بخش استراتژیک شوند.

رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی از فعالیت و تلاش سازمان بنادر و دریانوردی در شرایط سخت اعمال تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی قدردانی کرد و گفت: شرایط برای فعالیت‌های دریایی و بندری چه در زمان تحریم و چه در زمان شیوع ویروس کرونا سخت‌تر از همیشه بود و در این رابطه باید از کارکنان شریف سازمان بنادر و دریانوردی تشکر کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.