| کد خبر: 224367 |

حاضر نیستیم واکسنی بی اعتبار در کشور آزمایش شود

رئیس جمهور گفت: برای خرید واکسن مورد تایید وزارت بهداشت آماده ایم، اماحاضر نیستیم یک شرکت غیر معتبر واکسنی بی اعتبار را در کشور مان آزمایش کند.

تین نیوز

رئیس جمهور گفت: برای خرید واکسن مورد تایید وزارت بهداشت آماده ایم، اماحاضر نیستیم یک شرکت غیر معتبر واکسنی بی اعتبار را در کشور مان آزمایش کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، آقای روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به فعالیت‌های خبیثانه آمریکا در همه عرصه‌ها افزود: ما پول آماده کرده بودیم که به بانکی بدهیم و واکسن بخریم، اما آن‌ها گفتند اول باید اوفک آمریکا اجازه رسمی بدهند؛ آنقدر که مردم و سازمان بهداشتی جهانی را ترسانده اند.

آقای روحانی با اشاره به اینکه قرار بود پولی از یک کشور به داخل منتقل کنیم گفت: آن کشور قبول کرد، اوفک هم در ظاهر گفته است اشکالی ندارد، اما پول حتماً باید اول به یک بانک آمریکایی بیاید؛ چه کسی به شما آدم‌های غیر قابل اعتماد، اعتماد می‌کند. شما هرجا پول ما را دیدید دزدید ما چگونه به دزد اعتماد کنیم؟.

رئیس جمهور ادامه داد: من نامه‌ای به بانک مرکزی نوشتم و چند راه معمولی را معرفی کردم، اما نگذاشتند. مردم فکر نکنند ما مشکل نداریم، اما چنانچه که رهبری فرمودند تحریم را بی اثر کنید، ما لحظه به لحظه این را انجام می‌دهیم؛ هر لحظه‌ای که جنسی یا پولی از کشور خارج و یا وارد می‌شود با بی اثر کردن تحریم‌ها بوده است.

آقای روحانی با اشاره به اینکه باهمه توان اقدامات لازم برای تامین اعتبار واکسن صورت گرفته است گفت: هر کجا واکسن باشد و وزارت بهداشت ما آن را تایید کند، ما حتماً خریداری می‌کنیم؛ با هر شرایطی که باشد.

رئیس جمهور با تاکید براینکه ما حاضر نیستیم مردم کشورمان دوره آزمایشی یک واکسن غیر معتبر را بگذارنند، اظهار داشت: یک شرکتی، واکسنی را درست کرده است و حالا می‌خواهد دوره تستش را امتحان کند و آن را به برخی از کشور‌ها بفرستد. این کار را وزارت بهداشت و درمان ما انجام نمی‌دهد. اما هر کجا شرکت معتبری واکسن معتبری را ایجاد کند هم وسیله حمل و نقل و هم وسیله نگهداریش را داریم؛ در خرید هم مشکل داریم، اما از مشکل عبور می‌کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.