| کد خبر: 224350 |

۵۴میلیارد ریال به بهسازی پل‌های بندرخرمشهر اختصاص یافت

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر به پیشرفت مطلوب فیزیکی در تعریض و بهسازی یکی از اصلی‌ترین محورهای ترانزیتی در بندرخرمشهر اشاره کرد و گفت: ۵۴ میلیارد ریال به بهسازی پل‌های این بندر اختصاص یافت.

تین نیوز

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر به پیشرفت مطلوب فیزیکی در تعریض و بهسازی یکی از اصلی‌ترین محورهای ترانزیتی در بندرخرمشهر اشاره کرد و گفت: ۵۴ میلیارد ریال به بهسازی پل‌های این بندر اختصاص یافت.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر نوراله اسعدی شنبه اظهار داشت: این پروژه در راستای تعریض و بهسازی پل‌های بندرخرمشهر که بیش از ۶۰ سال از احداث آنها می‌گذرد در حال اجرا است.

وی افزود:پروژه تعریض و بهسازی پل‌های بندرخرمشهر با هدف گسترش عملیات بندری و افزایش صادرات ، واردات و تسهیل در تردد ماشین آلات و کامیون‌ها در یکی از اصلی‌ترین محورهای ترانزیتی اجرا می‌شود.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با بیان اینکه این پروژه در ۲ بخش بهسازی و تعریض پل محور A و همچنین تعریض و بهسازی پل‌هایی که نقش مهمی در کنترل سیلاب‌های فصلی در محدوده بندر و سایر زمین‌های پایین دست دارند در حال اجرا است گفت: احیا و بهسازی پل‌ها و انهار موجود در بندر خرمشهر از اهداف اجرای این طرح است.

اسعدی ابراز امیدواری کرد: با تداوم و تلاش همه جانبه و پیشرفت فیزیکی مطلوب این پروژه تا پایان سال ۹۹ تکمیل و بهره برداری شود.

وی اظهار داشت: از دیگر طرح های عمرانی بندر خرمشهر پروژه احداث ساختمان چند منظوره رفاهی و آموزشی همچنین احداث مامورسرا و محل اسکان کارکنان و ماموران سازمان و سایر بنادر می باشد که در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی با اعتباری بالغ بر ۱۵۲ میلیارد ریال در حال اجرا است.

بندر خرمشهر  با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) سومین بندر کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود که در منطقه آزاد واقع شده است.

این بندر به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار کشورهای عراق و کویت به عنوان  یکی از مهم ترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.