| کد خبر: 224337 |

◄ عکس| گل و لای در محوطه گمرک مرز پرویزخان

ذهنییت و قضاوت رانندگان ترانزیتی که پارکینگ های بتون آرمه، مجهز، خط و جدول کشی شده کشورهای مختلف را در طول مسیر دیده است، با ورود به چنین گمرک و پارکینگی که هیچ امکانات رفاهی،حتی سرویس بهداشتی ندارد چه خواهد بود؟ حتی به خودشان زحمت نمی دهند با گریدر تیغی کف پارکینگ را کمی صاف و هموار کنند.

تین نیوز

تصویر پیوست از سوی یک راننده از محوطه گمرک مرز پرویز خان در شبکه های اجتماعی منتشر شده است.

به گزارش تین نیوز، رانندگانی که در بخش ترانزیت فعالیت می کنند، در مقایسه مرزهای ایران و دیگر کشورها از جمله ترکیه می گویند: ترکیه برای ناوگان ترانزیتی که حامل محمولات وارداتی عازم ایران هستند پارکینگی بزرگ با کف سازی بتون آرمه، مجهز به سرویس بهداشتی، دوش، نمازخانه و رستوران ساخته است تا از توقف ناوگان و رانندگان در بیابان بدون امکانات، سرقت سوخت و لوازم، استارت زدن های مکرر، حرکت های کوتاه در صف، شب نخوابیدن ها، آزار و اذیت رانندگان جلوگیری کرده و ضمن استراحت و استفاده رانندگان از امکانات بهداشتی، منبع درآمد قابل توجه و قبولی برای خود ایجاد کرده است. 

به گفته این رانندگان،  در مقابل و برای مثال  وقتی راننده با هر ملیتی وارد محوطه گمرک بازرگان می شود با دنیایی از مشکلات مواجه می شوند، با اندک بارش باران یا برف باید چکمه مخصوص بپا کنند، نام قطعه زمینی بی در و پیکر در دامنه کوه حدفاصل باسکول قدیم، ساختمان حراست گارد و درب خروج، در دامنه کوه های مرز بازرگان که تنها از یک طرف دیوار دارد، ساخت و سازهای قبلی تخریب شده کف آن ریخته شده که علاوه بر شیب آن، گودی، برجستگی و چاله های زیادی دارد، خصوصاً درب ورود و خروج، را پارکینگ ترانزیت گذاشته اند، راننده و کامیون را مجبور به ورود به آن می کنند،  با کوچکترین غفلت راننده، سپرهای جلو عقب و جلو، فلاپی های بغل،  باک ها، جعبه ها و زیر کامیون به زمین گیر کرده و خسارات زیادی به بار می آورد، تنها یک کانکس درب ورودی گذاشته اند و شخصی داخل آن مشغول گرفتن پول از راننده است. ذهنییت و قضاوت رانندگان ترانزیتی که پارکینگ های بتون آرمه، مجهز، خط و جدول کشی شده کشورهای مختلف را در طول مسیر دیده است، با ورود به چنین گمرک و پارکینگی که هیچ امکانات رفاهی،حتی سرویس بهداشتی ندارد چه خواهد بود؟ حتی به خودشان زحمت نمی دهند با گریدر تیغی کف پارکینگ را کمی صاف و هموار کنند.

مرز پرویز خان

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.