| کد خبر: 224320 |

تنفس هوای مطلوب در پایتخت

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ دی ماه) در محدوده قابل قبول قرار دارد.

تین نیوز

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۶ دی ماه) در محدوده قابل قبول قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در نخستین ساعات امروز (۶ دی ماه) کیفیت هوای بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که عمدتا ناشی از وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

به‌تدریج با کاهش تندی باد طی روز بر غلظت آلاینده‌ها افزوده می‌شود که باعث کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در مناطق پرتردد خواهد شد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود در اواخر وقت با تداوم این شرایط جوی و افزایش ترافیک شامگاهی، غلظت ذرات معلق افزایش پیدا کند و به‌تبع آن کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد. هرچند وزش باد مؤثر در ساعات پایانی امشب (۶ دی ماه) تا حدودی باعث پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا خواهد شد.

صبح فردا (۷ دی ماه) با آغاز تردد خودروها و برقراری جو آرام انتظار می‌رود در مناطق پرتردد غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق تاحدودی افزایش یابد که برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را به‌دنبال خواهد داشت.

با رشد پایداری جوی طی روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد و کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند.

با تداوم این شرایط جوی و عدم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت فردا (۷ دی ماه) همراه با افزایش ترافیک شامگاهی احتمال می‌رود در بیشتر مناطق کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۴۸ بود و هوای پایتخت در وضعیت پاک قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۶۴ است‌ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.