| کد خبر: 224291 |

ممنوعیت پروازهای انگلیس توسط چین به مدت نامعلوم

چین به دلیل نگرانی از شیوع ویروس جهش یافته کرونا، پروازهای مستقیم به انگلیس یا از مبدا این کشور را به مدت نامعلوم معلق کرد.

تین نیوز

چین به دلیل نگرانی از شیوع ویروس جهش یافته کرونا، پروازهای مستقیم به انگلیس یا از مبدا این کشور را به مدت نامعلوم معلق کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین به خبرنگاران گفت: پس از ملاحظات فراوان، چین تصمیم گرفت مانند سایر کشورها عمل کند و پرواز از مبدا و به مقصد انگلیس را معلق کرد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه چین، این کشور تحولات مربوط را زیر نظر خواهد داشت و تدابیر کنترلی خود را بر اساس وضعیت تنظیم می کند.

کشورهای سراسر جهان در پی شناسایی نوع جدید مسری تر ویروس کرونا در انگلیس، مرزهایشان را به روی این کشور بسته اند.

طبق آمار واری فلایت، تاکنون هشت پرواز هفتگی بین سرزمین اصلی چین و انگلیس انجام می گرفت که شامل پروازهای ایر چاینا، چاینا ایسترن ایرلاینز و چاینا ساوت ایرلاینز بود. بریتیش ایرویز هم در هفته دو پرواز در مسیر لندن-شانگهای داشت.

چین ماه گذشته ورود مسافران غیرچینی از انگلیس از جمله کسانی که روادید معتبر و مجوزهای اقامت داشتند را به دلیل رشد موارد ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ممنوع کرده بود.

در این بین، مرکز درخواست روادید چین در ادینبورگ اسکاتلند از ۲۹ دسامبر تا اطلاع ثانوی تعطیل می شود که مطابق با الزامات دولت است.

بر اساس گزارش رویترز، همه مناطق اسکاتلند از شنبه وارد محدودیتهای سفت و سخت قرنطینه ای می شوند. دو مرکز روادید چین در انگلیس که در لندن و منچستر واقع هستند هم روز سه شنبه اعلام کردند از ۲۲ و ۲۹ دسامبر تعطیل می شوند. مرکز دیگر صدور روادید چین در بلفاست در ایرلند شمالی از مارس تعطیل شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.