| کد خبر: 224278 |

تبریز آماده کمک به بازسازی مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان است

آماده ایم در ارتباط با بازآفرینی میراث های فرهنگی و تاریخی و مسکن، ساختمان، شهرسازی، توسعه حمل و نقل ریلی و جاده ای وهمچنین در بخش معدن و صنعت در مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان فعالیت کنیم.

تین نیوز
استاندار آذربایجان شرقی گفت: آماده ایم در ارتباط با بازآفرینی میراث های فرهنگی و تاریخی و مسکن، ساختمان، شهرسازی، توسعه حمل و نقل ریلی و جاده ای وهمچنین در بخش معدن و صنعت در مناطق آزاد شده جمهوری آذربایجان فعالیت کنیم.

محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه در دیدار سفیر کشورمان در باکو با وی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، افزود: با جدیت و اهتمام ویژه به دنبال توسعه روابط و همکاری های مشترک بین کشورمان با جمهوری آذربایجان هستیم.
وی ادامه داد: از تلاش های دستگاه دیپلماسی کشورمان در پایان مناقشه قره باغ و درگیری های کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان تشکر می کنم.
پورمحمدی گفت: ضرورت دارد فعالان اقتصادی ایران از نزدیک با فعالان اقتصادی جمهوری آذربایجان دیدار و گفت و گو داشته باشند که برای این منظور هفته آینده برنامه ای از سوی اتاق بازرگانی در تبریز تدارک دیده خواهد شد.
وی افزود: آذربایجان شرقی استان کم نظیر از لحاظ موقعیت ژئوپولتیکی و به لحاظ توانمندی های اقتصادی، صنعتی ، کشاورزی و معدن است و قابلیت بسیار خوبی برای توسعه همکاری با کشورهای همسایه به خصوص جمهوری آذربایجان دارد.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: کمتر کشوری در دنیا وجود دارد که به اندازه جمهوری آذربایجان به لحاظ سوابق فرهنگی، اعتقادی و مذهبی به ما نزدیک باشد و باید از این مزیت ها استفاده کنیم.
وی اظهار کرد: وزیر صمت، محوریت و مسوولیت همکاری با کشورهای همسایه را به عهده استان آذربایجان شرقی قرار داده که البته از ظرفیت استان های مجاور آذربایجان غربی، اردبیل و گیلان نیز در این راستا بهره مند خواهیم شد.
پورمحمدی اضافه کرد: در آذربایجان شرقی بیش از ۵ هزار واحد صنعتی فعال است که از این تعداد ۱۳ واحد خودروسازی است و ۳۵ درصد قطعات خودرو کشور در این استان تولید می شود.
وی افزود : تبریز به عنوان پایتخت شیرینی و شکلات ایران نامگذاری شده و محصولات آن به ۸۰ کشور صادرات انجام می گیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.