| کد خبر: 224254 |

پیام وزیر کشور به مناسبت سالروز زلزله بم

پنجم دی ماه یادآور حادثه ناگوار و غم انگیز زلزله صبحگاه بم در سال ۱۳۸۲ می باشد که متأسفانه بر اثر آن بسیاری از هموطنان عزیزمان جان خویش را از دست داده و تعداد کثیری هم مجروح و مصدوم گردیدند.

تین نیوز

وزیر کشور در این پیام با اشاره به ابلاغ قانون جدید مدیریت بحران کشور گفت: همه دستگاه ها، نهادها و سازمان های مسئول می بایست با نصب العین قراردادن سیاست های کلی پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همه تلاش و سعی خود را به اجرای هرچه مطلوبتر و شایسته تر این قانون معطوف و با تدوین برنامه های عملی، موجبات افزایش تاب آوری جامعه و کاهش تلفات جانی و خسارات اقتصادی ناشی از وقوع حوادث طبیعی را فراهم آورند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، متن پیام دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور به شرح ذیل است:

"پنجم دی ماه یادآور حادثه ناگوار و غم انگیز زلزله صبحگاه بم در سال ۱۳۸۲ می باشد که متأسفانه بر اثر آن بسیاری از هموطنان عزیزمان جان خویش را از دست داده و تعداد کثیری هم مجروح و مصدوم گردیدند.

در جریان این واقعه تلخ، مردم و مسئولین با تلاش وهمت مضاعف و مثال زدنی باردیگر تصویری زیبا از اتحاد و همدلی زبانزد خویش را در جهت امداد و یاری رسانی هرچه سریعتر و کاهش آلام آسیب دیدگان به نمایش گذاشتند.

به دنبال این حادثه حزن آور و با توجه به اهمیت و ضرورت امر، تدوین سیاست های کلی پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه در سال ۱۳۸۴ در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت که پس از بررسی و تصویب و نهایتا تایید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) جهت اجرا و رعایت مفاد آن در کلیه برنامه ها و طرح های ذیربط به دستگاه و سازمان های مربوطه ابلاغ گردید.

در همین ارتباط و با توجه به ابلاغ قانون جدید مدیریت بحران کشور، همه دستگاه ها، نهادها و سازمان های مسئول می بایست با نصب العین قراردادن سیاست های کلی پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث غیرمترقبه ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همه تلاش و سعی خود را به اجرای هرچه مطلوبتر و شایسته تر این قانون معطوف و با تدوین برنامه های عملی، موجبات افزایش تاب آوری جامعه و کاهش تلفات جانی و خسارات اقتصادی ناشی از وقوع حوادث طبیعی را فراهم آورند.

از درگاه خداوند متعال شادی روح امام بزرگوار، شهدای انقلاب اسلامی و تمامی در گذشتگان زلزله بم را مسالت دارم."

 

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دی ماه به مناسبت سالگرد وقوع زلزله بم و با هدف آگاهی رسانی عمومی در سطح جامعه به نام «روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» نامگذاری شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.