| کد خبر: 224228 |

معاون وزیر راه: کنارگذرهای ساوه تا پایان سال افتتاح می شوند

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: بخش مهمی از بزرگراه قزوین به ساوه در قالب کنارگذرهای شمالی و غربی به طول ۲۰ کیلومتر تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: بخش مهمی از بزرگراه قزوین به ساوه در قالب کنارگذرهای شمالی و غربی به طول ۲۰ کیلومتر تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «خیرالله خادمی» صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید سرزده از پروژه های کنارگذر غربی و شمالی شهر ساوه و همچنین مسیر قدیم به سمت غرق آباد، افزود: این مسیرها در انتقال بار ترافیکی از سمت قزوین به جاده قدیم ساوه - همدان و همچنین ممانعت از تردد کامیون ها در سطح شهر و ایجاد اشتغال اهمیت زیادی دارند و بخشی از عملیات چهار بانده کردن مسیر ساوه به قزوین محسوب می شوند.

وی اظهار کرد: عملیات اجرائی این پروژه بزرگراهی به طول ۲۰ کیلومتر با چهار خط تقریبا به اتمام رسیده است و امیدواریم با نصب علائم و ملزومات ایمنی تا پایان سال به بهره برداری برسند تا ترافیک خودروهای سنگین را از درون شهر ساوه به این مسیر انتقال دهیم.

خادمی گفت: برای اجرای این پروژه بزرگراهی به صورت چهار بانده و انجام مواردی از قبیل تملک اراضی مسیر تلاش های زیادی به عمل آمد و همزمان با اجرای این بخش، عملیات احداث بزرگراه چهار خطه سرتاسر مسیر ساوه به سمت قزوین نیز ادامه یافت که حدود ۱۲۰ کیلومتر طول دارد و به عنوان کنارگذر غربی استان تهران نقش مهمی در کاستن از بار ترافیکی شمال به مرکز کشور دارد که در آستانه اتمام و بهره برداری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در مورد تاریخ بهره برداری از کنارگذرهای شمالی و غربی ساوه، گفت: حدود یک کیلومتر از آسفالت مسیر باقی مانده است که به شرط مساعد بودن شرایط دما (بالای ۱۰ درجه سانتیگراد) تا پایان امسال انجام خواهد شد و برای ۱۰ کیلومتر دیگر از این مسیر هم نصب علائم ایمنی و نیوجرسی در حال انجام است و تلاش خواهیم کرد این ۲ طرح راهسازی تا آخر سال جاری به بهره برداری برسد.

وی اظهار کرد: برای اتمام و تکمیل این کنارگذرها حدود ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است و با در نظر گرفتن مطالبات پیمانکاران این رقم به حدود ۹۰۰ میلیارد ریال افزایش می یابد که برای تامین و پرداخت آن تلاش خواهیم کرد.

 مدیرعامل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در مورد تعریض مسیر حادثه خیز ساوه به غرق آباد که بخشی از جاده قدیم به سمت همدان محسوب می شود، گفت: بهسازی و تعریض این مسیر از خواسته های مردمی و موارد در دست پیگیری مسئولان استان،  نماینده و فرماندار شهرستان ساوه است.

وی ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی معمولا در کنار آزادراهها، بزرگراه احداث نمی کند اما با توجه به اشتغالی که در گذشته در این محور وجود داشته است بنابراین باید با سازمان برنامه و بودجه در خصوص احیای منابع اعتباری آن رایزنی کنیم زیرا در حال حاضر این مسیر ردیف اعتباری تعیین شده ای ندارد و حدود ۱۰ سال پیش به دلیل احداث آزادراه منابع اعتباری آن حذف شده است.

خادمی تاکید کرد: اگر نتوانیم برای سرتاسر مسیر از سازمان برنامه و بودجه اعتبار دریافت کنیم اما تلاش خواهیم کرد برای آن بخش هایی از مسیر قدیم ساوه به غرق آباد که در گذشته محل اشتغال مردم بوده است، منابعی را برای بهسازی و تعریض مسیر دریافت کنیم اما نباید این نکته را نادیده بگیریم که اگر مسیر یاد شده به صورت چهارخطه و بزرگراهی اجرا شود، ممکن است از بار ترافیکی آزادراه ساوه به همدان و تهران کاسته شود با این حال امیدواریم با توجه به کارخانه ها و صنایع فعال در منطقه نوبران و اشتغال شمار زیادی از شهروندان، بتوانیم گام های موثری برای تعریض و چهارخطه کردن مسیر برداریم.

بررسی روند اجرای پروژه کنارگذر غربی ساوه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در مورد محور قدیم ساوه به سمت همدان و تهران گفت: برای بهسازی و چهار خطه کردن این مسیرها هم در صورت امکان با سازمان برنامه و بودجه رایزنی خواهیم کرد تا ضمن سهولت در تردد خودروها، برای شماری از مردم نیز اشتغالزایی شود و این مهم نیاز به همکاری مسئولان استان و پیگیری های نماینده مردم این شهرستان خواهد بود.

وی گفت: سفر امروز با هدف بازدید و بررسی روند اجرای طرح های راهسازی به دعوت استاندار و نماینده های استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی انجام شد که آغاز آن از ساوه است و امیدواریم بتوانیم همه محورهای در دست احداث استان را بازدید کنیم.

شهرستان ساوه با بهره مندی از ۱۴۷ کیلومتر آزادراه و ۱۱۰ کیلومتر بزرگراه شریان اصلی و ارتباطی میان مناطق شمالی به جنوب و مرکز به غرب کشور است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیرعباس 1 0

    بزرگراه همدان ساوه به علت زیاد بودن مبلغ عوارض آن مورد استقبال مردم بخصوص رانندگان حمل بار قرار نگرفت به همین خاطر مسیر قدیم همدان ساوه که بسیار پر حادثه و خطرناک است همچنان ترافیک بالایی دارد.
    بجای هزینه کردن در جاده قدیم عوارض بزرگراه را کم کنید تا همه از آن استفاده کنند.