| کد خبر: 224145 |

جهانگیری: ظرفیت کشور در توان مهندسی برای ساخت مسکن کم نظیر است

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه دولت برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن، ظرفیت‌های کشور در تولید مصالح مورد نیاز و توان مهندسی برای ساخت مسکن را کم‌نظیر توصیف کرد.

تین نیوز

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به برنامه دولت برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن، ظرفیت‌های کشور در تولید مصالح مورد نیاز و توان مهندسی برای ساخت مسکن را کم‌نظیر توصیف کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، اسحاق جهانگیری روز سه‌شنبه در جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید با تاکید بر اهمیت بخش مسکن به عنوان یکی از بخش‌های پیشران اقتصادی کشور، گفت: تولید مسکن علاوه بر الزام قانونی و آثار مثبت اجتماعی، می‌تواند موجب جهش تولید و به حرکت درآمدن ده‌ها رشته صنعتی و اشتغالزایی بسیار شود.

وی با اشاره به برنامه دولت برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن، ظرفیت‌های کشور در تولید مصالح مورد نیاز و توان مهندسی برای ساخت مسکن را کم‌نظیر توصیف و بر ضرورت استفاده از منابع دستگاه‌ها برای تولید مسکن مورد نیاز مردم تاکید کرد.

معاون اول رئیس‌جمهور تامین منابع مالی مورد نیاز برای ساخت ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن را موضوعی با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه گام‌های خوبی در بخش تولید و تامین مسکن محرومین در کشور برداشته شده است و باید با تلاش بیشتر به مطالبه سایر اقشار مردم برای برخورداری از مسکن مناسب پاسخ داده شود.

جهانگیری با تاکید بر تشکیل ستادی متشکل از سازمان برنامه و بودجه،  بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی و وزارت اقتصاد و دارایی به منظور رفع موانع تامین مالی طرح اقدام ملی مسکن، خواستار ارائه طرح‌های ابتکاری از سوی این ستاد به منظور ارائه تسهیلات به متقاضیان مسکن شد.

در این جلسه که علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان سایر دستگاه‌ها حضور داشتند، معاون وزیر راه و شهرسازی گزارشی از طرح اقدام ملی مسکن و بررسی احکام پیشنهادی این وزارتخانه را به منظور تحقق جهش تولید در بخش مسکن ارائه کرد.

در این جلسه مقرر شد، کارگروهی متشکل از نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، ‌ بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی و وزارت اقتصاد و دارایی با محوریت معاونت هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رییس جمهور بطور هفتگی موضوعات مرتبط با طرح ساخت ۶۰۰ هزار واحد مسکونی را بررسی و راهکارهای عملی برای تصمیم‌گیری به کارگروه رفع موانع جهش تولید ارائه کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.