| کد خبر: 224106 |

◄ اشتغال بیش از 23 هزار نفر در معادن و صنایع معدنی استان

ارومیه- پریسا عابدپور گفت: هم اکنون واحد های معدنی و صنایع معدنی در استان برای 23 هزار و 865 نفر به صورت مستقیم زمینه اشغال را فراهم کرده ا ند.

تین نیوز

 ارومیه- پریسا عابدپور گفت: هم اکنون واحد های معدنی و صنایع معدنی در استان برای 23 هزار و 865 نفر به صورت مستقیم زمینه اشغال را فراهم کرده ا ند.

وی افزود: دراستان آذربایجان غربی 494 معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ظرفیت استخراج بیش از 16 میلیون تن در سال و ذخیره قطعی یک هزار و 222 میلیون تن وجود دارد که زمینه اشتغال مستقیم را برای 5 هزار و 207 نفر فراهم ساخته اند.

عابدپور تصریح کرد: در حال حاضر 187 محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف و 52 معدن دارای گواهی کشف می باشند که با به بهره برداری رسیدن این معادن و محدوده ها هم ظرفیت استخراجی مواد معدنی و هم اشتغال زایی در حوزه معادن استان افزایش خواهد یافت.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اضافه کرد: در راستای جلو گیری از خام فروشی مواد معدنی استان و ایجاد ارزش افزوده مواد معدنی در داخل استان 665 واحد فرآوری مواد معدنی در حال فعالیت هستند.

عابدپور عنوان کرد: برای راه اندازی این واحدها 13 هزار و 869 میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است که برای 18 هزار و 658 نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم شده است.

وی ضمن اشاره به ظرفیت بالای استان آذربایجان غربی در حوزه مواد معدنی بخصوص سنگهای تزیینی گفت: آذربایجان غربی از لحاظ تنوع مواد معدنی بخصوص انواع سنگ های تزیینی در رتبه های برتر کشوری قرار دارد که برای استفاده از این فرصت خدادادی برنامه های زیادی در حال اجرا است و ایجاد واحدهای فرآوری بیشتری در داخل استان مد نظر سازمان می باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.