| کد خبر: 224102 |

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل خبر داد

◄ احداث 800 کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل

اردبیل - مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث 800 کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل هدفگذاری شده که 300 کیلومتر از این برنامه توسعه‌ای در حال اجراست.

تین نیوز

محبوب حیدری در گفت‌وگو با تین‌نیوز، اظهار کرد: توسعه پایدار استان‌ها منوط به توسعه راه‌هاست که بر همین اساس در استان اردبیل نیز یکی از دغدغه‌های جدی در مسیر توسعه همه جانبه احداث بزرگراه و همچنین راه‌های ایمن اصلی و فرعی است که ما در سال‌های گذشته مطالعات امکان‌سنجی را در این زمینه انجام دادیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال 95 تا 96 مطالعات 600 کیلومتر راه‌های استان برای ارتقا به بزرگراه انجام شده و ما این پروسه را در مدت یک سال به انجام رساندیم تا با پیگیری استاندار اردبیل، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و نمایندگان استان در مجلس از ردیف اعتبار ملی برای اجرای 600 کیلومتر بزرگراه بهره بگیریم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تا سال 96 تنها 200 کیلومتر از راه‌های استان اردبیل با اخذ ماده 23 ردیف اعتبار ملی داشت که 120 کیلومتر از این راه‌ها مربوط به اردبیل – مشگین‌شهر، 50 کیلومتر سه راهی صحرا تا گرمی و 50 کیلومتر نیز در محدوده بیله‌سوار – پارس‌آباد و اصلاندوز بوده است.

حیدری افزود: در حال حاضر 800 کیلومتر احداث بزرگراه از محل ردیف اعتبارات ملی در استان دستور کار جدی ماست که برای همه این راه‌های شریانی مجوز ماده 23 و ردیف اعتباری ملی گرفته شده است.

 

130 کیلومتر محور اردبیل – سرچم به مناقصه رفته است

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از 800 کیلومتر اولویت احداث بزرگراه در این استان 190 کیلومتر تاکنون تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و 300 کیلومتر نیز در حال اجراست.

حیدری به مهمترین پروژه بزرگراهی در استان اشاره و تصریح کرد: محور اردبیل – سرچم که از سال 97 در پیوست بودجه ردیف ملی گرفته است، در سه قطعه از سمت اردبیل به سرچم به طول 90 کیلومتر در حال اجراست و اخیرا یک قطعه نیز از سمت سرچم به اردبیل به طول 40 کیلومتر به مناقصه رفته است.

وی بیان کرد: از مجموع 178 کیلومتر محور اردبیل – سرچم تاکنون 130 کیلومتر به مناقصه رفته و یا عملیات اجرایی آن با اعتباری بالغ بر 700 میلیارد تومان در حال انجام است.

 

کل محور اردبیل – آستارا تبدیل به بزرگراه می‌شود

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه به احداث بزرگراه در محور اردبیل – آستارا و اجرای تونل دوم در این محور اشاره و اظهار کرد: با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی در این مسیر شروع شده و امیدواریم سال آینده مراحل احداث تونل به اتمام برسد.

حیدری خاطرنشان کرد: با اخذ مجوز ماده 23 قرار است کل محور اردبیل – آستارا با همکاری استان همسایه به بزرگراه تبدیل شود که مطالعه و طراحی در این زمینه انجام شده است.

وی از انتخاب پیمانکار برای احداث بزرگراه نیر – سراب خبر داد و گفت: محور کلور – درام نیز در جنوب استان اردبیل در حال احداث است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به احداث سه راهی صحرا – امیرکندی – گرمی به بیله‌سوار بیان کرد: 80 کیلومتر بزرگراه در این محور در حال اجراست که 50 کیلومتر آن را قرارگاه خاتم‌الانبیاء و 30 کیلومتر را نیز پیمانکاران بومی در حال اجرا دارند.

 

انتخاب پیمانکار محور سربند – مشگین‌شهر هفتم دی ماه

حیدری محور پارس‌آباد به سه راهی سربند و سربند به مشگین‌شهر را یادآور شد و بیان کرد: با تلاش و پیگیری جدی در بودجه سال آینده مجوز ماده 23 برای این محور اخذ شد تا در قانون بودجه اعتبار ملی برای این پروژه در نظر گرفته شود.

وی افزود: استاندار اردبیل و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سه تا چهار ماه برای اخذ ماده 23 و همچنین ارائه مطالعات امکان‌سنجی این پروژه وقت گذاشتند تا موفق شدیم برای این مسیر ردیف اعتباری ملی در بودجه سال آینده برای این پروژه لحاظ شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: دولت مکلف شده 900 میلیارد تومان در طول سال‌های آینده برای احداث این بزرگراه تامین اعتبار کند که با انتخاب پیمانکار 40 کیلومتر از این مسیر با تامین 200 میلیارد تومان اعتبار هفتم دی ماه شروع خواهد شد.

حیدری ادامه داد: امیدواریم پیمانکار با تجهیز کارگاه تا آخر دی ماه عملیات اجرایی این پروژه را آغاز کند تا قطعه اول بزرگراه سربند به مشگین‌شهر به طول 40 کیلومتر اجرایی و عملیاتی شود.

 

امسال 260 میلیارد تومان برای توسعه بزرگراه‌ها منابع تخصیص یافته است

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در ادامه بیان کرد: اعتبارات حوزه راه‌ها در سال 95 بالغ بر 15 تا 16 میلیارد تومان بوده که این رقم در حال حاضر به 260 میلیارد تومان افزایش یافته تا توسعه بزرگراه‌ها با تامین منابع و تخصیص آن سرعت گیرد.

حیدری اختصاص این میزان اعتبار را کم‌نظیر توصیف کرد و گفت: استان اردبیل که از استان‌‌های فقیر در توسعه بزرگراه‌ها بوده در این سال‌ها با سرعت جایگاه خود را ارتقا داده و ما در چهار سال آینده به راحتی می‌توانیم تا 600 کیلومتر بزرگراه در استان داشته باشیم.

وی بیان کرد: سالانه 60 تا 70 کیلومتر احداث بزرگراه در استان اردبیل هدفگذاری شده که قطعا با تلاش مدیران استانی و تامین منابع ملی تحقق این امر دور از دسترس نیست.

 

دستگاه‌های خدمات‌رسان به جابجایی تاسیسات کمک کنند

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد احداث راه‌های روستایی گفت: عملیات احداث، بهسازی و روکش آسفالت راه‌های روستایی از تیرماه سال گذشته برعهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گذاشته شده تا با جدیت در این حوزه فعالیت کنند.

حیدری به دو مشکل اساسی در توسعه بزرگراه‌ها اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات تملک اراضی در توسعه بزرگراه‌هاست که ما با همکاری مردم این مشکل را تا حد زیادی رفع کردیم چرا که خود مردم پای کار بوده و به تسهیل این امر کمک کرده‌اند.

وی افزود: دستگاه‌های خدمات‌رسان به ویژه گاز، برق، مخابرات و همچنین آب و فاضلاب با جابجایی تاسیسات نباید مانعی در توسعه بزرگراه‌ها ایجاد کنند که ما انتظار همراهی بیشتر از این دستگاه‌های اجرایی را داریم.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: مکاتبات متعددی را با مدیران استانی و شهرستانی دستگاه‌های خدمات‌رسان داشتیم تا در حریم راه‌ها نسبت به جابجایی تاسیسات اقدام کنند تا جلوی حوادث ناگوار احتمالی گرفته شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.