| کد خبر: 224099 |

◄ مردم باید به قطارهای پرسرعت دسترسی داشته باشند

راه‌آهن ایران مسیری انتخاب کرده است که با شعار امیدآفرینی روی ریل خودباوری توجه به تولید داخل به یک فرهنگ سازمانی تبدیل شده و خواهد شد و آحاد مدیران سراسر کشور از درجا زدن خداحافظی کرده‌اند.

تین نیوز

با حضور محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی مراسم بهره‌برداری از ۸۹ پروژه ریلی به ارزش ۲۷۷ میلیارد تومان به مناسبت هفته حمل‌ونقل، عصر روز یکم دی در ساختمان مرکزی شهدای راه‌آهن برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سال 98 نقطه عطف تاریخی بود، چون استفاده از ریل ملی در شبکه ریلی محقق شد، گفت: امروز پروژه‌های ریلی در صف هستند که ریل را از سازنده داخلی تحویل بگیرند.

محمد اسلامی همچنین ضمن تبریک هفته حمل و نقل به فعالان این عرصه اظهار داشت: راه‌آهن ایران مسیری انتخاب کرده است که با شعار امیدآفرینی روی ریل خودباوری توجه به تولید داخل به یک فرهنگ سازمانی تبدیل شده و خواهد شد و آحاد مدیران سراسر کشور از درجا زدن خداحافظی کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: ‌نیازمند توسعه شبکه ریلی هستیم، باید مردم از قطارهای پر سرعت نظیر همه دنیا بهره‌مند شوند به هر حال دنیا هم به سمت راه‌آهن‌های پر سرعت حرکت کرده‌اند.

اسلامی ادامه داد: گامی که برداشته‌ایم توجه به تولید داخل، دانش بومی و صنایع داخلی است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌خدا را شاکریم که سال 98 نقطه عطف تاریخی شد که استفاده از ریل بومی را در شبکه ریلی محقق کردیم و امروز پروژه‌ها در صف هستند که ریل را از سازنده داخلی تحویل بگیرند.

وی بیان داشت: در همین آذر ماه امسال جشن خودکفایی 100درصدی در تولید واگن باری داشتیم و چرخ و ترمز تولید داخل و بومی هم تولید شد و با همت روزافزون به زودی خودکفایی در تولید واگن مسافری را شاهد خواهیم بود و در زمره سازندگان کامل صنعت ریلی قرار می‌گیریم تا با افزایش ناوگان مورد نیاز کشور کمک شود و این صنعت تأثیر بیشتری در اقتصاد کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های امروز تأثیر مثبتی در خدمات‌دهی به مردم دارد، افزود: افزایش ظرفیت بار محوری یعنی ارتقاء بهره‌وری راه‌آهن و چنین اقدامات باید پیوسته در راه‌آهن دنبال شود.

گفتنی است که در این مراسم  مدیران مناطق راه‌آهن کشور از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه حضور داشتند و به معرفی پروژه‌های ریلی انجام شده پرداختند. این پروژه ها شامل ۱۲ پروژه در حوزه فنی و زیربنایی به ارزش ۲۲۱ میلیارد تومان و ۷۷ پروژه در حوزه خدمات ساختمان و ایستگاهی به ارزش ۵۶/۵ میلیارد تومان در سطح شبکه ریلی است.

وزیر راه و شهرسازی پس از دریافت و بررسی گزارش‌های ارایه شده، دستور افتتاح و بهره‌بردازی از این پروژه‌های ریلی را صادر کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس 0 1

    برقی نمودن راه آهن ایران و افزایش سرعت سامانه با بازسازی خطوط و مسیرها و تجهیزات و سیگنالینگ به بالای 250 کیلومتر در ساعت و آموزش بنیادین نیروها در چین و جذب سرمایه گذاری از چین می تواند بزرگترین خدمت دولت پس از 1357 باشد تا ضمن ایجاد رفاه و کاهش مرگ و میر ناشی از جاده ها و خودروهای غیر استاندارد مونتاژ داخلی ، رضایت ملت را تضمین کند.ساختار سامانه ایران نیاز به دگردیسی اساسی دارد و بهترین های خدوم وارد گود شوند،با سرمایه چینی و همکاری دو کشور اینکار عملی است.

  • کارشناس وزارت راه 0 0

    جالب است در زمان این وزیر پروژه های مهم از جمله سریع السیر اصفهان تهران و اصفهان خوزستان بکلی تعطیل شد