| کد خبر: 224065 |

پروازهای انگلیس در اکثر کشورهای جهان ممنوع شد

شناسایی نوع جدید بسیار مسری ویروس کرونا در انگلیس باعث شد کشورهای اروپا و نقاط دیگر جهان سفر به انگلیس را ممنوع کنند.

تین نیوز

شناسایی نوع جدید بسیار مسری ویروس کرونا در انگلیس باعث شد کشورهای اروپا و نقاط دیگر جهان سفر به انگلیس را ممنوع کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، انگلیس اواخر هفته گذشته نسبت به شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا هشدار داد که تصور می رود قدرت شیوع آن ۷۰ درصد بالاتر از نوع اولیه این ویروس باشد. سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد نوع جدید تاکنون در دانمارک، هلند و استرالیا شناسایی شده است.

خبر انتشار این نوع جدید ویروس کرونا باعث شد دولت انگلیس از برنامه های خود برای تسهیل رفت و آمد خانواده ها در ایام کریسمس عقب نشینی کرده و لندن و سایر مناطق جنوب این کشور را که کانون آلودگی جدید هستند، قرنطینه کند.

کشورهای متعددی در روزهای گذشته اعلام کردند قصد دارند مرزهای خود را به روی انگلیس ببندند. در اروپا، کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، ایرلند و هلند اعلام کردند پروازها از انگلیس را ممنوع می کنند. اتریش و سوئد هم آماده اعلام ممنوعیت مشابه می شوند.

فرانسه از یکشنبه شب به مدت ۴۸ ساعت ورود مسافران و بار از طریق جاده ای، هوایی، دریایی یا ریلی از انگلیس را ممنوع کرده است. بندر دوور هم به روی همه کشتی هایی که انگلیس را ترک می کنند، بسته شد.

گرانت شاپس، وزیر حمل و نقل انگلیس روز دوشنبه اعلام کرد اندکی تعجب آور بوده که فرانسه مرزش را به روی جابجایی بار بسته است.

دولت آلمان نیمه شب یکشنبه همه پروازها از انگلیس را معلق کرد. ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان اظهار کرد جهش ویروس انگلیس هنوز در آلمان شناسایی نشده است.

ممنوعیت بلژیک هم مانع انجام پروازها و حرکت قطارها از جمله خدمات ریلی پرسرعت یورواستار شد. در این بین، ایتالیا همه پروازهای از این کشور را تا ششم ژانویه متوقف کرد و وزارت بهداشت ایتالیا اعلام کرد نخستین مورد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در رم گزارش شده است. هلند پروازها از انگلیس را تا اول ژانویه ممنوع کرد.

ایرلند که معمولا ترافیک مسافری قابل توجهی با انگلیس در این وقت از سال دارد، اعلام کرد پروازها از انگلیس، ولز و اسکاتلند باید حداقل به مدت ۴۸ ساعت ممنوع شود.

دولت انگلیس روز دوشنبه یک دیدار اضطراری برای بررسی وضعیت سفرهای بین المللی برگزار می کند. انتظار می رود شورای اروپایی مذاکراتی در خصوص واکنش هماهنگ اتحادیه اروپا نسبت به شیوع نوع جدید ویروس کرونا برگزار کند.

این وضعیت ممکن است مذاکرات بریگزیت را پیچیده تر کند. انگلیس و اتحادیه اروپا در خصو روابط تجاری پسا بریگزیت پس از خروج این کشور از بلوک اتحادیه اروپا در ۳۱ دسامبر در بن بست مانده اند و اختلافات بر سر مسائلی نظیر صید ماهی به قوت خود باقی مانده اند.

سایر کشورها از جمله کانادا و رژیم صهیونیستی هم تدابیر جدیدی وضع کرده و پروازها از انگلیس را ممنوع کرده اند.

بر اساس گزارش شبکه CNBC، انگلیس نخستین کشوری بود که با عرضه واکسن کووید ۱۹ ساخت شرکت فایزر و بایون تک موافقت کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.