| کد خبر: 223932 |

افزایش 40 درصدی مرگ و میر در تهران طی آذر 99

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه آمار مرگ و میر در پایتخت در آذر 99 نسبت به آذر 98، 40درصد افزایش یافته است، گفت: از ابتدای اسفند سال گذشته تا 27 آذر امسال 22 هزار و 393 نفر به دلیل کرونا در تهران جان باخته‌اند.

تین نیوز

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه آمار مرگ و میر در پایتخت در آذر 99 نسبت به آذر 98، 40درصد افزایش یافته است، گفت: از ابتدای اسفند سال گذشته تا 27 آذر امسال 22 هزار و 393 نفر به دلیل کرونا در تهران جان باخته‌اند.

به گزار ش تین نیوز، ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار داشت: از حدود سه هفته تا کنون در پایتخت شیب ابتلا به کرونا و متوفیان ناشی از این بیماری نزولی شده و پنج‌شنبه گذشته 27 آذر 56 نفر در تهران به دلیل کرونا جان باخته‌اند.

وی افزود: 31 نفر از جانباختگان روز پنج‌شنبه گذشته مرد و 25 نفر زن بوده‌اند همچنین از اول اسفند تا 27 آذر 22 هزار و 393 مرگ ناشی از کرونا در بهشت‌زهرا (س) تهران ثبت شده است که از این آمار 13 هزار و 629 نفر مرد و 8764 نفر زن بوده‌اند.

 رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ادامه داد:‌آمار مرگ و میر در آذر 99 نسبت به آذر 98 حدود 40 درصد افزایش یافته که البته مقایسه آماری با رقم 57 فوتی ناشی از کرونا در پایتخت در نظر گرفته شده است و اگر فوتی‌های ماه‌های قبل را در نظر بگیریم آمار مرگ و میر در تهران نسبت به قبل از کرونا بیش از 40 درصد افزایش یافته است.

خداکرمی خاطرنشان کرد: به طور طبیعی سالانه در بهشت زهرا (س) 167 تا 200 هزار نفر فوت ناشی از دلایل معمولی ثبت شده می شود که این آمار با در نظر گرفتن فوتی‌های کرونا امسال 40 درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه با افزایش محدودیت‌های کرونا 50 درصد سفر با  مترو و اتوبوس کاهش یافته است،‌گفت: طی دو مرحله اخیرا در پایتخت طی آبان و آذر محدودیت اجرا شده که در آذر این محدودیت‌ها تشدید یافت و امیدواریم در دی امسال روند رو به کاهش تداوم داشته باشد البته مردم جهت مقابله با کرونا سنگ تمام گذاشتند و تقریبا 100 درصد شهروندان از ماسک استفاده می‌کنند حتی در بسیاری از موارد جهت مقابله با کرونا جلوتر از سیاست‌مداران حرکت کرده‌اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.