| کد خبر: 223928 |

◄ لزوم تحقق وعده‌‌ها/حرکت حمل و نقل جاده ای کالا در شیب تند ورشکستگی

یک راننده کامیون نیاز فوری و مبرم حمل و نقل جاده ای کالا را نظارت درست بر قوانین و اجرای کامل طرح های بر زمین مانده مربوط به این حوزه دانست.

تین نیوز

یک راننده کامیون نیاز فوری و مبرم حمل و نقل جاده ای کالا را نظارت درست بر قوانین و اجرای کامل طرح های بر زمین مانده مربوط به این حوزه دانست.

به گزارش تین نیوز، خداداد بکرانی گفت: کم کردن بار سنگین هزینه ها از دوش راننده و کامیوندار فقط و فقط با اجرای بخشنامه  ها و دستورالعمل های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای  که به دنبال مصوبه شورای عالی ترابری ۲۰۹صادر شده است، محقق می شود.

وی افزود: بر این اساس با توجه به شرایط کنونی حمل و نقل جاده ای کالا، می توان با اجرای درست و کامل طرح تن-کیلومتر و اجرای بخشنامه مورخ 99/4/14 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، بار سنگین و کمرشکن هزینه های مختلف را از دوش راننده و کامیوندار برداشت.

بیشتر بخوانید:

این فعال بخش حمل و نقل جاده ای کالا با تاکید بر این که وعده های توخالی و عدم اجرای صحیح تن بر کیلومتر حمل و نقل جاده ای را در شیب و سرازیری تندی قرار داده است، عنوان کرد: با این روش، سرعت نابودی حمل و نقل کالا و زمین گیر کردن آن افزایش یافته، نیروی کار حمل و نقل جاده ای به شدت کم شده، ناوگان حمل و نقل از سن فرسودگی فراتر رفته و معیشت رانندگان کامیون به عنوان قشر تلاشگر جامعه شدیدا به خطر افتاده است.

اما بخشنامه 99.4.14 چیست که رانندگان کامیون از عدم اجرای آن گله مند هستند؟

به گزارش تین نیوز، در تاریخ 14 تیر ماه امسال غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا در نامه ای به مدیران کل استانی راهداری و حمل و نقل جاده ای در مورد ابهامات به روز رسانی نرخ شاخص تن-کیلومتر و اعمال آن در سیستم تاکید کرد: نرخ محاسبه شده بر اساس شاخص تن-کیلومتر، خالص پرداختی به راننده بوده و سایر مبالغ همچون کمیسیون دریافتی شرکت [شرکت حمل و نقل]، عوارض دولتی و ... جداگانه محاسبه و به آن اضافه می‌شود.

این در حالی است که به گفته رانندگان و کامیونداران این امر در اغلی استان ها اجرا نمی شود و همچنان کمیسیون و عوارض دولتی و ... از کرایه راننده کسر می گردد.

photo_2020-12-23_12-12-21

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 1 0

    باسلام سنوات سال 72تا80راننده گان راباربریها بالا کشیدند بعد از این همه سال کی به داد رسید