| کد خبر: 223906 |

گشایش مرز «ریمدان-گبد» گامی برای تقویت ارتباطات مردم ایران وپاکستان

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ساعاتی پیش از گشایش دومین گذرگاه رسمی مشترک کشورش با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که گشایش مرز ریمدان-گبد گامی بلند برای تقویت ارتباطات مردم دو کشور همسایه است.

تین نیوز

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان ساعاتی پیش از گشایش دومین گذرگاه رسمی مشترک کشورش با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که گشایش مرز ریمدان-گبد گامی بلند برای تقویت ارتباطات مردم دو کشور همسایه است.

به گزارش تین نیوز، زاهد حفیظ چودری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اسلام‌آباد اظهار داشت: افتتاح گذرگاه جدید مرزی بخشی از همکاری‌های برنامه ریزی شده ما با کشور همسایه ایران است که شاهد اجرای آن هستیم.

وی افزود: گشایش رسمی گذرگاه ریمدان-گبد امروز کلید می‌خورد و این اقدام موجب افزایش مراودات تجاری میان ایران و پاکستان و تسهیل در رفت و آمد شهروندان دو کشور خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: تقویت ارتباطات مردمی هدف اصلی از بازگشایی گذرگاه جدید مرزی است که بیانگر نیاز روز و عمل به مطالبه مشترک دو ملت ایران و پاکستان می‌باشد.

براساس این گزارش، مراسم افتتاح مرز رسمی ریمدان-گبد امروز با حضور «محمد اسلامی» وزیر راه و شهرسازی و همچنین مسوولان ایرانی و پاکستانی در شهرستان دشتیاری برگزار می‌شود.

مرز ریمدان در محدوده شهرستان دشتیاری از سال ۸۷ راه‌اندازی شد و فاقد هرگونه امکانات و زیرساخت‌ها بود تا اینکه در سال ۹۵ با پیگیری‌های مسوولان و مردم با رسمی شدن این مرز برای جابجایی کالا و مسافر بین ایران و پاکستان از سوی دولت موافقت شد و هم اینک فعالیت‌های تجاری در این مرز در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، مرز ریمدان در نقطه صفر مرزی ایران و پاکستان بهترین مسیر و راه دسترسی ایران به ۳۷ درصد جمعیت جهان (پاکستان، چین و هند) است؛ لذا توجه به زیرساخت‌های این مرز برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی از الزامات است.

این مرز به عنوان یکی از مبادی رسمی جهت افزایش مبادلات بازرگانی با کشور پاکستان و اتصال آن به بندر مهم اقتصادی پاکستان یعنی کراچی نقش مهمی دارد و زمینه را برای اتصال کشور چین و کشورهای جنوب شرق آسیا به شرق اروپا فراهم خواهد کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.