| کد خبر: 223870 |

فرودگاه‌های وزارت نفت را تحویل گرفته‌ایم

وزیر راه و شهرسازی که به خوزستان سفر کرده است، از برنامه‌های این وزارتخانه برای توسعه زیرساخت‌های این استان سخن گفت.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی که به خوزستان سفر کرده است، از برنامه‌های این وزارتخانه برای توسعه زیرساخت‌های این استان سخن گفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی که برای افتتاح چندین طرح و پروژه عمرانی به استان خوزستان سفر کرده است، پس از افتتاح ترمینال جدید فرودگاه شهید سلیمانی اهواز در جمع خبرنگاران این استان با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی با اهتمام ویژه، توسعه زیرساخت‌های کشور را دنبال می‌کند، گفت: موضوعی که ما تا پایان دولت دوازدهم هدفگذاری کرده‌ایم، توسعه ۲۰۰ کیلومتری بزرگراه‌های استان خوزستان است و در وزارت راه و شهرسازی به دنبال این هستیم که تا پایان سال ۱۴۰۲ کلیه راه‌‌های شریانی استان به بزرگراه تبدیل شود و استان راه شریانی غیربزرگراهی نداشته باشد.

او موضوع مهم دیگر را طرح جامع لجستیک و حمل و نقل خواند و افزود: استان خوزستان، کانون مرکزی لجستیکی قلمداد می‌شود و به‌دنبال گسترش ظرفیت ریل در این بخش هستیم؛ یعنی توسعه خطوط دومی نظیر خط دوم ریلی اندیمشک به اهواز یا شلمچه به بصره و اهواز به اصفهان را توسعه خواهیم داد.

وزیر راه و شهرسازی، اتصال ریلی اهواز به اصفهان از طریق استان چهارمحال و بختیاری را از پروژه‌های اولویت‌دار این وزارتخانه و  و از بزرگترین سرمایه‌‌گذاری‌ها در استان خوزستان عنوان و خاطرنشان کرد: به‌‌دنبال این هستیم که خوزستان را از طریق این مسیر ریلی به مراکز بار و لجستیک کشور متصل کنیم و به محض انجام هماهنگی نهایی با سرمایه‌گذار در کنسرسیومی که تفاهم شده، کار را شروع خواهیم کرد.

او ادامه داد: با هماهنگی‌هایی که با وزارت نفت انجام داده‌ایم فرودگاه‌های وزارت نفت را تحویل گرفته‌ایم که یک به یک در مسیر توسعه قرار خواهند گرفت. از جمله فرودگاه‌های ماهشهر، آغاجاری و امیدیه که تشریفات قانونی آنها در دست انجام است و امیدواریم بتوانیم توسعه این فرودگاه‌ها را به انجام برسانیم.

اسلامی تصریح کرد: تجهیز و توسعه بندر امام خمینی(ره) به‌عنوان یک بندر شاخص و سرمایه‌گذاری در پسکرانه را نیز دنبال می‌‌کنیم تا ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر را با تجهیز کردن آن به امکانات روز ارتقاء دهیم. همچنان‌که در سال‌های ۹۸ و ۹۹ با تجهیز این بندر به سیستم‌هایی مکانیزه برای تخلیه و بارگیری کالای اساسی، زمان تحلیه کشتی‌های ۶۰ تا  ۷۰ هزار تنی حامل کالاهای اساسی را  از حدود ۱۲ روز به ۶ تا ۷ روز کاهش دادیم.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به توسعه‌‌های انجام‌شده نباید به فکر فرودگاه جدیدی بود نیز گفت: باید زیرساخت‌های بخش هوایی نظیر باند و تجهیزات ناوبری را داشته باشیم. در اینجا ما با محدودیت زمین مواجه بودیم. تجهیزات ناوبری فرودگاه فعلی ضعیف بود و ترمینال‌های موجود، کیفیت بالایی نداشت. با افتتاح ترمینال جدید، بازسازی اساسی ترمینال قدیم فرودگاه اهواز را نیز در دستور کار گذاشته‌ایم تا مردم از محیط مطبوع، مناسب و استانداردی برخوردار باشند و این یک نهضت فعال است که انجام خواهد شد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.