فرودگاههای وزارت نفت را تحویل گرفتهایم
وزیر راه و شهرسازی که به خوزستان سفر کرده است، از برنامههای این وزارتخانه برای توسعه زیرساختهای این استان سخن گفت.
وزیر راه و شهرسازی که به خوزستان سفر کرده است، از برنامههای این وزارتخانه برای توسعه زیرساختهای این استان سخن گفت.
به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی که برای افتتاح چندین طرح و پروژه عمرانی به استان خوزستان سفر کرده است، پس از افتتاح ترمینال جدید فرودگاه شهید سلیمانی اهواز در جمع خبرنگاران این استان با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی با اهتمام ویژه، توسعه زیرساختهای کشور را دنبال میکند، گفت: موضوعی که ما تا پایان دولت دوازدهم هدفگذاری کردهایم، توسعه ۲۰۰ کیلومتری بزرگراههای استان خوزستان است و در وزارت راه و شهرسازی به دنبال این هستیم که تا پایان سال ۱۴۰۲ کلیه راههای شریانی استان به بزرگراه تبدیل شود و استان راه شریانی غیربزرگراهی نداشته باشد.
او موضوع مهم دیگر را طرح جامع لجستیک و حمل و نقل خواند و افزود: استان خوزستان، کانون مرکزی لجستیکی قلمداد میشود و بهدنبال گسترش ظرفیت ریل در این بخش هستیم؛ یعنی توسعه خطوط دومی نظیر خط دوم ریلی اندیمشک به اهواز یا شلمچه به بصره و اهواز به اصفهان را توسعه خواهیم داد.
وزیر راه و شهرسازی، اتصال ریلی اهواز به اصفهان از طریق استان چهارمحال و بختیاری را از پروژههای اولویتدار این وزارتخانه و و از بزرگترین سرمایهگذاریها در استان خوزستان عنوان و خاطرنشان کرد: بهدنبال این هستیم که خوزستان را از طریق این مسیر ریلی به مراکز بار و لجستیک کشور متصل کنیم و به محض انجام هماهنگی نهایی با سرمایهگذار در کنسرسیومی که تفاهم شده، کار را شروع خواهیم کرد.
او ادامه داد: با هماهنگیهایی که با وزارت نفت انجام دادهایم فرودگاههای وزارت نفت را تحویل گرفتهایم که یک به یک در مسیر توسعه قرار خواهند گرفت. از جمله فرودگاههای ماهشهر، آغاجاری و امیدیه که تشریفات قانونی آنها در دست انجام است و امیدواریم بتوانیم توسعه این فرودگاهها را به انجام برسانیم.
اسلامی تصریح کرد: تجهیز و توسعه بندر امام خمینی(ره) بهعنوان یک بندر شاخص و سرمایهگذاری در پسکرانه را نیز دنبال میکنیم تا ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر را با تجهیز کردن آن به امکانات روز ارتقاء دهیم. همچنانکه در سالهای ۹۸ و ۹۹ با تجهیز این بندر به سیستمهایی مکانیزه برای تخلیه و بارگیری کالای اساسی، زمان تحلیه کشتیهای ۶۰ تا ۷۰ هزار تنی حامل کالاهای اساسی را از حدود ۱۲ روز به ۶ تا ۷ روز کاهش دادیم.
او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به توسعههای انجامشده نباید به فکر فرودگاه جدیدی بود نیز گفت: باید زیرساختهای بخش هوایی نظیر باند و تجهیزات ناوبری را داشته باشیم. در اینجا ما با محدودیت زمین مواجه بودیم. تجهیزات ناوبری فرودگاه فعلی ضعیف بود و ترمینالهای موجود، کیفیت بالایی نداشت. با افتتاح ترمینال جدید، بازسازی اساسی ترمینال قدیم فرودگاه اهواز را نیز در دستور کار گذاشتهایم تا مردم از محیط مطبوع، مناسب و استانداردی برخوردار باشند و این یک نهضت فعال است که انجام خواهد شد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.