| کد خبر: 223864 |

سطح کیفی فرودگاه اهواز ارتقایافت

استاندار خوزستان گفت: سطح کیفی خدمات فرودگاه اهواز ارتقا یافته و این افزایش خدمات ادامه خواهد داشت.

تین نیوز

استاندار خوزستان گفت: سطح کیفی خدمات فرودگاه اهواز ارتقا یافته و این افزایش خدمات ادامه خواهد داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، غلامرضا شریعتی پیش از ظهر امروز در آئین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های فرودگاه شهید سپهبد قاسم سلیمانی اهواز با اعتباری بالغ‌بر دو هزار میلیارد ریال، اظهار کرد: سالن فرودگاه اهواز ظرفیت این همه مسافر را نداشت و شرایط بسیار نامساعدی به نسبت جمعیتش داشت که در این راستا خدماتی که باید به مسافران در اهواز داده می‌شد، متناسب با حجم عملیات، کار و هزینه‌ای که مردم می‌کردند، به نسبت سایر فرودگاه‌ها نبود.

با اشاره به اینکه در اهواز به علت وجود ریزگردها، پروازها با کاهش دید افقی همراه است، افزود: با کمک شرکت فرودگاه کشور دو آی ال اس برای فرودگاه اهواز خریداری شد که مراحل نصب یکی از آنها در حال انجام است؛ همچنین با توافق با مسئولان فرودگاه کشور، ۱۴ محل توقف برای هواپیماهای این فرودگاه ساخته می‌شوند تا بتوان خدمات بهتری در این زمینه داده شود

استاندار خوزستان با بیان اینکه شهر اهواز نیاز به فرودگاه جدیدی داشت، در ادامه گفت: این فرودگاه با توجه به مسائل تحریم علیه کشور، روندی کندی را در زمینه به بهره‌برداری داشت که حل مسئله تا حدودی برطرف شده است.

شریعتی در ادامه تأکید کرد: با توجه به ارتقای سطح کیفی زیرساخت‌ها به خصوص در فرودگاه اهواز اگر لازم باشد، ۲۰ روز این فرودگاه را تعطیل می‌کنیم تا کارهای آن از جمله بهبود کاهش دید افقی انجام شود.

وی به برشماری بهره‌برداری از دیگر پروژه‌های استان پرداخت و افزود: پروژه‌های زیادی در بندر امام وجود دارند که به بهره‌برداری خواهند رسید، همچنین کمربندی ماهشهر به هندیجان رو به اتمام هست و راه‌آهن دو خطه شدن راه آهن اهواز به اندیمشک رو به پایان است.

استاندار خوزستان ادامه داد: ترمینال فرودگاه آبادان نیز آماده بهره‌برداری است و امید است تا پایان سال و یا قبل از پایان این دولت، چهار خطه شدن مسیر رامهرمز به بهبهان، هفتکل به باغملک بتوان به بهره‌برداری رساند؛ همچنین امید می‌رود که دو فرودگاه مسجدسلیمان و بهبهان تا قبل از پایان این دولت کار عملیات پرواز خود را آغاز خواهند کنند.

شریعتی ابراز امیدواری کرد و گفت: با توجه به اعتباری که آماده شده است، بتوانیم شرایط را برای استان خوزستان بهتر کنیم و این استان را از این مشکلات خارج کنیم.

همکاری شهرسازی و بنیاد مسکن

وی به همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خوزستان و راه و شهرسازی خوزستان در ارائه خدمات اشاره کرد و افزود: منازلی که از طرف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خوزستان برای شهر مسجدسلیمان ساخته می‌شوند، راه و شهرسازی خوزستان نیز در این زمینه نقش عمده‌ای را دارد.

استاندار خوزستان در پایان گفت: راه و شهرسازی خوزستان خدمات بسیاری را ازجمله در حوزه راه‌های روستایی، حوزه‌های راهداری انجام می‌دهد و در این راستا هم اکنون ۵۰۰ میلیارد تومان هم پروژه‌های راهداری آماده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، این پروژه‌ها شامل احداث ترمینال بین المللی، احداث فاز اول محوطه سازی، نصب سامانه روشنایی و ساختمان پست برق هستند.

برای احداث ترمینال بین المللی فرودگاه سپهبد شهید قاسم سلیمانی اهواز در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۸۰۰ متر مربع یک هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

با احداث این پایانه مسافری ظرفیت اعزام و پذیرش مسافر در این فرودگاه بین‌المللی به میزان دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سال و ارسال و دریافت بار به میزان ۱۸ هزار تن در سال فراهم شده است.

برای گام نهایی طرح عملیات تکمیل و بهره‌برداری از این پایانه مسافری بالغ بر دو هزار میلیارد ریال از اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران هزینه شده که علاوه بر ایجاد بستر مناسب برای پروازهای خارجی و حجاج، باعث الحاق فضای قدیمی پایانه خارجی به پایانه داخلی فعلی شده است.

برای احداث فاز اول محوطه سازی ترمینال بین المللی فرودگاه اهواز نیز ۶۵۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.