| کد خبر: 223857 |

◄ قوانین خاص سازمان بنادر در فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای‌

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان بنادر درآمد-هزینه ای است، گفت: سازمان بنادر در فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای، قوانین خاص دارد.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان بنادر درآمد-هزینه ای است، گفت: سازمان بنادر در فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای، قوانین خاص دارد.

‌به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، احمد دنیامالی‌ با اشاره به اینکه دولت دوازدهم آخرین لایحه بودجه خود را با سقف ۲ هزار و ۴۳۵ میلیارد تومان تقدیم مجلس کرد، افزود: در مجموع‌ ۹۲۹ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی پیش بینی شده است و با بودجه شرکت‌های دولتی که ۱۵۶۱ هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده، سقف بودجه به ۲۴۳۵ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با مقوله مطرح شده از سوی برخی دوستان مبنی بر عدم امکان مداخله از سوی مجلس در رابطه با تغییر بودجه به نفع بودجه عمومی کشور مخالف هستم، این مسئله مشروط بر اینکه قوانین و مقررات رعایت شود امکان پذیر بوده و هرجایی که دولت دارای سهم باشد، مجلس این اختیار را دارد که بازبینی انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی‌ قوانین قوانین خاص خود را دارد و بر اساس کنوانسیون‌های تخصصی و بین‌المللی فعالیت‌های محوله را پیگیری می‌کند، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی یکی از سازمان‌های با کارکرد قابل قبول به عنوان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی است و در بسیاری از موارد از جمله فعالیت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای از قوانین خاص خود‌ برخوردار است.

دنیامالی با بیان اینکه به سازمان بنادر و دریانوردی بودجه‌ای تعلق نمی گیرد، عنوان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی‌ یک سازمان درآمد-هزینه ای است؛ فعالیت‌ها در سازمان بنادر و دریانوردی‌ شفاف است و از جمله سازمان‌های بی‌حاشیه به شمار می رود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هر مجموعه‌ای دارای نقاط ضعف و قوت است و شاید کارکرد و فعالیت‌های در حوزه بندری و دریایی نیز ایده‌آل نباشد اما از نظر عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی نسبت به بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌های کشور بهتر عمل کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.