| کد خبر: 223853 |

◄ وزیر راه: مشکل توزیع لاستیک برطرف شده است

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: سامانه‌ای برای تأمین و توزیع لاستیک مورد نیاز ناوگان جاده‌ای راه‌اندازی شده و با هماهنگی «وزارت صنعت،معدن و تجارت» در شرایط کنونی مشکل توزیع لاستیک برطرف شده است.

تین نیوز

​پایش عملکرد حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای، رسیدگی به مسائل و مدیریت امور از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بخش حمل‌ونقل در این دوره در شرایط پایدار قرار گرفته است و با شعار «پایداریم در خدمت» مشکلات را دنبال می‌کنیم و مشکلات طبیعی  و غیرطبیعی را پشت سر گذاشته ایم.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت هفته حمل‌ونقل، رانندگان و راهداری که به صورت آنلاین برگزار شد، اظهار داشت: بیست و ششم آذرماه روزی است که رانندگان و کامیون داران در سال 1362 به فرمان امام خمینی (ره) لبیک گفتند و با بسیج همه‌جانبه، عاشقانه و متعهدانه برای تخلیه کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در بنادر جنوبی کشور اقدام کردند تا از دسیسه دشمن مبنی بر بمباران این کشتی‌ها و ایجاد یک بحران غذایی در کشور جلوگیری کنند.

وی افزود: لبیک رانندگان و کامیون داران به فرمان امام خمینی (ره) به یک فرهنگ خدمت عاشقانه در جامعه حمل‌ونقل تبدیل شد که نه تنها رانندگان با کامیون‌های خود در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشتند بلکه این فرهنگ را ضمیمه زندگی خود کردند و امروز شاهد حماسه‌آفرینی این قشر در تمام دوره‌ها هستیم.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: از اواخر سال گذشته تا کنون در شرایطی که تردد در جاده‌های کشور ممنوع بود و نیاز کارخانه‌ها به مواد اولیه ضروری و الزام‌آور بود، به منظور جلوگیری از ساقط  شدن اقتصاد کشور، بار دیگر کامیون داران در بخش بار حماسه‌آفرینی را تکرار کردند.

اسلامی تصریح کرد: رانندگان ناوگان حمل‌ونقل کالا با به میان آوردن جان و مال خود کاری کردند که هیچ‌گاه شاهد کاستی نبودیم و نسبت به مدت مشابه سال گذشته در جابجایی کالا از بنادر شاهد رشد 9.7 درصدی بودیم.

وی از خانواده‌های رانندگان ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای به ویژه همسران ایشان که همواره دوری آنها را تحمل کرده‌ و همراهی نموده‌اند، قدردانی کرد و این روز را تبریک گفت.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حمایت‌های دولت از بخش حمل‌ونقل در ایام کرونا بیان داشت: با تدبیر رئیس‌جمهور و ستاد ملی مبارزه با کرونا در دولت، مصوبه‌ای برای پرداخت تسهیلات 3500 میلیارد تومان به بخش حمل‌ونقل ابلاغ شد تا از خسران وارده به بخش و تعدیل نیروی انسانی شرکت‌های حمل‌ونقل جلوگیری کند. 

اسلامی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در خصوص تأمین لاستیک مورد نیاز ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: ما با یک وقفه‌ای مواجه شدیم و کسانی که ارز 4200 تومانی دریافت کرده بودند، به تعهد خود پایبند نبودند و سوء استفاده‌هایی صورت گرفت که با تاکید مقام معظم رهبری و پیگیری معاون اول رئیس‌جمهوری کارگروه ویژه‌ای در وزارت راه و شهرسازی از دو ماه قبل با حضور تمام دستگاه‌های مرتبط تشکیل شد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان این‌که  با شناسایی مشکلات، تصمیم گیری و اتخاذ راه حل ها در تلاش برای حل معضلات رانندگان هستیم، یادآور شد: سامانه‌ای برای تأمین و توزیع لاستیک مورد نیاز ناوگان جاده‌ای راه‌اندازی  شده و با هماهنگی «وزارت صنعت،معدن و تجارت» در شرایط کنونی مشکل توزیع لاستیک برطرف شده است. 

وی در خصوص تأمین روغن  موتور مورد نیاز ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: طبق هماهنگی صورت گرفته مقرر شد که روغن موتور در پایانه‌ها توزیع شود، اگرچه در فرایند توزیع با مشکل مواجه شد اما سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان تعزیرات حکومتی مکلف شدند اخلال به وجود آمده را رفع کنند. 

اسلامی با اشاره به مشکلات تأمین قطعات و لوازم یدکی ناوگان حمل‌ونقل عمومی بار و مسافر گفت: به دلیل این‌که قطعات و لوازم یدکی مشمول ضوابط و تنظیم بازار نبود از نا بسمانی رنج می‌برد و این مسئله منجر به فراوانی قطعات غیررسمی و تقلبی در بازار شده بود لذا مصوب شد که 16 قطعه پر‌مصرف از سوی وزارت صمت شناسه‌گذاری شود و در اختیار سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قرار گیرد، همچنین سازمان تعزیرات حکومتی نیز بر قیمت بازار نظارت داشته و با متخلفان برخورد کند. 

بر مبنای این گزارش عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این مراسم فرارسیدن هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری به تمامی رانندگان تلاشگر برون‌شهری، فعالان بخش حمل و نقل جاده‌ای و راهداران زحمتکش کشورمان، همزمان با روز 26 آذر ، ارتقای منزلت رانندگان شریف و تلاشگر را یک ضرورت عنوان کرد  و گفت: با تلاش رانندگان شاغل در بخش حمل و نقل جاده‌ای کالا سالانه 700 میلیون کالا در کشورمان جابجا می‌شود.

وی با اشاره به در پیش بودن اول دی ماه و روز راهدار افزود: در حوزه راهداری نیز  20 هزار نفر راهدار فعال و زحمتکش در جاده‌های کشور مسئولیت نگهداری از راه‌های کشور و خدمت‌رسانی به هموطنان را برعهده دارند.

شایان ذکر است در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، راهداری و رانندگان که به صورت آنلاین برگزارشد، از دو شرکت حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند جاده‌ای کالا، سند نقشه معماری سامانه‌های حمل و نقل هوشمند و همچنین نمایشگاه آنلاین نخستین رویداد تخصصی راهداری ‌‌INNOROAD 2020 رونمایی شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم طی ارتباط آنلاین با خانواده مرحوم ابراهیم جاوشیری مدیر کل فقید راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان، از خدمات ایشان که سالها عمر خود را صرف خدمت و تلاش در جهت محرومیت زدایی از چهره این منطقه کرده بود، قدردانی شد، همچنین طی ارتباط با خانواده مرحوم اشکان کشاورز که در حین خدمت‌رسانی جان شریف خود را از دست داده، تجلیل شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    مشکل سنوات وسختی کار راننده گان برون شهری کی حل می شود دبیر انجمن صنفی کا
    میوندارن درگفتگوی 18و30 دقیقه سیما اشاره ای نکرد آقای امانی معاون سازمان که می گفت هفته ای یک بار برای مشکلات جلسه داریم هم اشاره نکرد وزیر هم همچنین