| کد خبر: 223823 |

راهداری و حمل و نقل جاده‌ای امروز یکی از ارکان مهم و تاثیرگذار اقتصاد کشور است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حوزه حمل و نقل جاده‌ای و فعالان و تلاشگران این عرصه، در دوران خدمت خود روزهای پرفراز و نشیب، مجاهدت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های فراوانی را در این مرز و بوم تجربه کرده‌ است.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: حوزه حمل و نقل جاده‌ای و فعالان و تلاشگران این عرصه، در دوران خدمت خود روزهای پرفراز و نشیب، مجاهدت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های فراوانی را در این مرز و بوم تجربه کرده‌ است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن‌نیا، معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در پیامی هفته حمل و نقل را به رانندگان و زحمتکشان راهدار تبریک گفت. در متن این پیام آمده است: «حوزه حمل و نقل جاده‌ای و فعالان و تلاشگران این عرصه، در دوران خدمت خود روزهای پرفراز و نشیب، مجاهدت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های فراوانی را در این مرز و بوم تجربه کرده‌ و در صحنه‌های مختلف به گونه‌ای شایسته و پرصلابت نقش‌آفرینی کرده‌اند.

اوج این عزت و سربلندی به ۲۶ آذرماه سال ۱۳۶۲ و صدور فرمان تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) بازمی‌گردد، زمانی که حجم انبوهی از کالاها و مایحتاج مردم و جبهه‌های نبرد حق علیه باطل در دوران هشت سال دفاع مقدس در بنادر جنوبی کشور، در انتظار مردانی مرد و مجاهدانی غیور بود تا با لبیک به ندای امام خود، راهی بنادر جنوبی شوند و امیدی شوند در دل هموطنان و دوستان و حماسه‌ای بیافریند به ماندگاری ۲۶ آذر و نام رانندگان و فعالان حوزه حمل و نقل جاده‌‌ای برای همیشه در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ثبت و جاودانه کنند.

 تا اثبات کنند در این سرزمین مردانی سرو قامت و استوار با قلبی آکنده از عشق به خدمت به نظام، وطن و هموطنان خود حضور دارند که در عرصه‌های مختلف، از تأمین کالاهای اساسی و مایحتاج همنوعان خود تا جابجایی زائران اربعین حسینی، خدمت‌رسانی به مردم در زمان وقوع حوادث و ... خالصانه حضور دارند و این اراده را نه تحریم دشمنان ناجوانمرد زبون که از هر ابزاری برای فشار و آسیب به این کشور، نظام و مردمش بهره می‌گیرد و نه شیوع ویروس منحوس کرونا و نه دشواری‌ها و ناملایمات، توان خلل وارد کردن ندارد.

آغاز  فصل زمستان همراه با نزول رحمات و برکات الهی نیز موسم مجاهدت مضاعف و سختکوشی راهداران تلاشگری است که در عرصه خدمت به مردم، نگهداری از راه‌ها، برفروبی و بازنگهداشتن مسیر تردد کاربران جاده و تأمین ایمنی سفرهای جاده‌ای سر از پا نمی‌شناسند و تنها روحیه عشق و اخلاص می‌تواند توجیه‌ کننده این میزان تلاش مجاهدانه باشد که راهداران را تا پای بذل جان در راه خدمت به پیش می‌برد و گواه این موضوع نیز راهداران شریف هستند که هر ساله بویژه در فصل سرما و بارش در طول راه‌های کشور، جان خود را به جان آفرین تسلیم می‌کنند.

مروری گذرا بر عملکرد حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طی یک سال اخیر حاکی از آن است که با وجود دشواری‌ها و ناملایمات موجود که بخش عمده‌ای از آنها منبعث از تحریم‌های ظالمانه و ناجوانمردانه دشمنان نظام و انقلاب است و در شرایطی که شیوع ویروس منحوس کرونا بر تمامی فعالیت‌ها و خدمات در تمامی نقاط دنیا سایه افکنده و خدمت‌‌رسانی و انجام امور را تحت‌الشعاع قرار داده است، عملکرد فعالان و تلاشگران حوزه حمل و نقل جاده‌ای از پویایی و فعالیت این بخش و استمرار فعالیت و خدمت‌رسانی به هموطنان حکایت دارد و گواه این موضوع آمار فزاینده میزان حمل کالاهای اساسی و مایحتاج هموطنان نسبت به سال گذشته و تداوم فرایند جابجایی مسافران بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای همراه با اتخاذ تدابیر مناسبت و تأمین ایمنی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است.

کما این که در بخش راهداری نیز راهداران عزیزمان با وجود کمبود اعتبارات و دشواری‌های کاری، وقوع سیل‌های سهمگین طی دو سال اخیر و خسارت‌های گسترده ناشی از آن، با قوت و قدرت به انجام فعالیت‌های راهداری و خدمت‌رسانی به هموطنان اشتغال دارند.

 همزمان با فرارسیدن هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری، این هفته را به تمامی فعالان، شاغلان، دست اندرکاران و برنامه ریزان حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تبریک و تهنیت عرض می نمایم و اذعان دارم اگر امروز حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به عنوان یکی از ارکان مهم و تاثیرگذار اقتصاد کشور مطرح است، این اقتدار و عزت را مرهون تلاش، از خودگذشتگی و سختکوشی بی‌دریغ رانندگان تلاشگر و غیرتمند، اصناف و انجمن‌های کوشا و فعال ، شرکت‌های فعال و ساعی حوزه راهداری و حمل و نقل، راهداران ایثارگر و غیرتمند و تمامی همکاران و فعالان صدیق و تلاشگری است که اراده آنان بر مدار پویایی و بالندگی حوزه حمل و نقل جاده‌ای و راهداری و تامین ایمنی راه‌ها و سلامت سفر هموطنان قرار گرفته است.

 اینجانب ضمن ارج نهادن به این نیات صادقانه، تلاش‌های خالصانه و خدمات مشفقانه، از درگاه پروردگار منان نعمت سلامتی و تندرستی و توفیق روز افزون برای تمامی فعالان این بخش مسئلت می نمایم

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    سختی وسنوات سال72تا80راننده گان چراحل شدنی نیست

  • حسن زاده 2 0

    آقای حسن نیا ما که گفته شما را در سازمان پایانه ها و راهداری ندیدیم . سازمان شما به راهداری تبدیل شده و از حمل و نقل خبری نیست .در مصاحبه ها فقط از حمل و نقل گفته میشود . ما بعنوان شرکتهای حملو نقل چنان مشکلاتی در سازمان شما داریم که ای کاش بررسی نمایید