| کد خبر: 223806 |

کاهش ۲۲ درصدی جابه‌جایی مسافران در پرواز‌های داخلی

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از کاهش جابه‌جایی مسافران خبر داد و گفت: هیچ بیمار کرونایی حق ورود به داخل هواپیما را ندارد.

تین نیوز

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از کاهش جابه‌جایی مسافران خبر داد و گفت: هیچ بیمار کرونایی حق ورود به داخل هواپیما را ندارد.

به گزارش تین نیوز، مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تمامی بخش‌های هوایی ایران هم اکنون به سامانه شناسایی بیماران کرونایی متصل شده‌اند، افزود: هیچ بیمار کرونایی هم اکنون نمی‌تواند سوار ناوگان هوایی کشور شود و تمامی گیت‌ها در فرودگاه‌های کشور از طریق کد ملی مسافر، این موارد را شناسایی و بازدید می‌کنند.

هیچ بیمار کرونایی را به داخل هواپیما راه نمی‌دهیم

او با بیان اینکه تمامی ایرلاین‌ها به سامانه استعلام بیماران کرونایی متصل شده‌اند، افزود: در صورتی که فردی بتواند بدون استعلام از این سامانه بلیت خریداری کند، هنگام ورود به فرودگاه و با دریافت کد ملی اجازه سوار شدن بیمار کرونایی به او داده نمی‌شود.

سامانی با بیان اینکه پیش از این درخواست برداشته شدن فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان هوایی کشور را داده بودیم، ادامه داد: متاسفانه با این موضوع مخالفت شد، این درحالی است که در تمامی ناوگان درون شهری از جمله مترو و اتوبوس‌ها به هیچ عنوان فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود و هیچ یک از این بخش‌ها دارای سیستم‌های تهویه هوا نیستند.

او در پاسخ به این سوال که مسافر کرونایی اگر بلیتی از طریق اپلیکیشن‌ها خریداری کند و فرودگاه اجازه سوار شدن او را  ندهد، مبلغ بلیت چگونه استرداد می‌شود؟ افزود: در صورتی که مسافری بلیت هواپیما را از طریق این اپلیکیشن‌ها خریداری کند، می‌تواند از شرکت‌های هواپیمایی و یا سایت‌های خریداری شده مبلغ پرداخته شده را پس بگیرد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه تمامی ناوگان هوایی کشور به سیتم تهویه هوا مجهز هستند و این سیستم‌ها هر سه دقیقه یک بار هوای داخل کابین را به طور کامل تصفیه می‌کند، افزود: تمامی ایرلاین‌ها و ناوگان هوایی دنیا به این سیستم مجهز هستند و ایران هم همانند سایر ناوگان هوایی دنیا تمامی دستور العمل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به صورت کامل رعایت می‌کنند.

او با بیان اینکه هم اکنون بخش عمده‌ای از پرواز‌های خارجی ایران به کشور‌های خارجی برقرار است، افزود: ورود تمامی مسافران خارجی به ایران باید همراه با تست pcr باشد و مسافران ایرانی هم که به کشور‌های خارجی از جمله ترکیه و یا سایر کشورهای دنیا سفر داشته باشند باید تست کرونا انجام دهند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی همچنین از کاهش ۲۲ درصدی مسافران پرواز‌های داخلی در آبان ماه خبر داد و گفت: میزان مسافر در پرواز‌های داخلی روند کاهشی داشته است، چرا که با توجه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تمامی پرواز‌ها و رعایت مردم برای انجام ندادن سفر‌های غیر ضروری، میزان جابه‌جایی در پرواز‌های داخلی کم شده است

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.