| کد خبر: 223785 |

صادرات ۸۵۶ هزار و ۳۸۸ تن کالا از پایانه های مرزی سیستان وبلوچستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از صادرات ۸۵۶ هزار و ۳۸۸ تن کالا توسط ۳۶ هزار و ۳۵۷ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی این استان در هشت ماهه سال جاری خبر داد.

تین نیوز

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از صادرات ۸۵۶ هزار و ۳۸۸ تن کالا توسط ۳۶ هزار و ۳۵۷ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی این استان در هشت ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز، ایوب کرد در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: در هشت ماهه نخست سال جاری ۸۵۶ هزار و ۳۸۸ تن کالا توسط ۳۶ هزار و ۳۵۷ دستگاه کامیون از پایانه‌های مرزی «میرجاوه» و «میلک» استان سیستان و بلوچستان صادر شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۴۹۴ هزار و ۳۳۵ تن کالا در این مدت از طریق پایانه مرزی «میلک» و ۳۶۲ هزار و ۵۳ تن کالا از طریق پایانه مرزی «میرجاوه» صادر شده است، تصریح کرد: سیمان، مواد غذایی، مصالح ساختمانی، مواد سوختی و گاز مایع عمده کالاهای صادراتی این مدت استان را تشکیل می‌دهند.

وی همچنین مجموع ترانزیت از پایانه‌های مرزی میرجاوه و میلک را در هشت ماهه سال جاری ۳۸۶ هزار و ۱۳۹ تن کالا و واردات را ۴۲ هزار و ۴۱۸ تن کالا عنوان کرد و گفت: پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان از پتانسیل بالایی در زمینه اقتصاد مقاومتی برخوردار هستند.

وی گفت: عملیات توسعه محوطه پایانه مرزی میلک به منظور استفاده هر چه بهتر از ظرفیت تخلیه و بارگیری کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی در مرز این استان و کشور افغانستان و طرح توسعه سالن مسافری پایانه مرزی میرجاوه با هدف تسهیل و سرعت بخشی به جابجایی و تردد مسافران، ترانزیت و حمل و نقل بین المللی کالا توسط این اداره کل در حال انجام است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.