| کد خبر: 223777 |

۴۵۰ کیلومتر از راه های روستایی آذربایجان غربی آسفالت می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از آسفالت و بهسازی ۴۵۰ کیلومتر از راه های روستایی استان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از آسفالت و بهسازی ۴۵۰ کیلومتر از راه های روستایی استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز، ارسلان شکری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۸ هزار کیلومتر راه روستایی در آذربایجان غربی وجود دارد که حدود نیمی از آن را جاده‌های شوسه تشکیل می‌دهد، افزود: در دو سال اخیر ۲۰۰ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آسفالت شده و ۲۵۰ کیلومتر نیز امسال عملیات آسفالت آنها در دست اجراست.

وی با اشاره به اجرای ۲۸۸ کیلومتر عملیات لکه گیری و روکش آسفالت در محورهای مواصلاتی استان طی سال جاری گفت: برای این میزان عملیات لکه گیری و روکش بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

شکری با بیان اینکه عملیات بهسازی و تعریض راه‌های استان به طول ۱۲۱ کیلومتر با مشارکت این اداره کل در حال انجام است، ادامه داد: در حال حاضر ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده مواصلاتی در آذربایجان غربی وجود دارد که ۶۴ درصد آن را راه‌های روستایی تشکیل می‌دهد.

وی توسعه سامانه‌های هوشمند، نوسازی ناوگان حمل و نقل، نوسازی و مکانیزه کردن ماشین آلات، توسعه پایانه‌های مرزی، پاسگاه‌های پلیس راه و راهدارخانه‌ها، ایمنی و حذف نقاط پر حادثه، اجرای ابنیه فنی و پل‌ها و بازسازی راه‌ها و پل‌های آسیب دیده را از مهمترین برنامه‌های این اداره کل در سال جهش تولید برشمرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی در خصوص محور پلدشت - مرگنلر گفت: این محور ۲۳ کیلومتر است که ۲ کیلومتر آن در سال‌های گذشته توسط اداره کل راه و شهرسازی استان تعریض و آسفالت شده است.

شکری افزود: در حال حاضر نزدیک ۱۳ کیلومتر از این محور بعد از اجرای عملیات خاکی و ابنیه با مشارکت نهادهای ذیربط آسفالت شده و ۸ کیلومتر از این محور هم اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار است که بزودی عملیات تعریض و آسفالت آن انجام می‌شود.

وی بهسازی و تعریض محور میاندوآب – شاهین دژ، محور شاهین دژ- تکاب را مورد اشاره قرار دارد و گفت: طول محور شاهین دژ به تکاب ۸۵ کیلومتر است که دو سال اخیر ۳۹ کیلومتر آن اجرایی و باقی مانده آن نیز در دست اجرا است و ۶۰ درصد از اعتبارات تعریض محور میاندوآب – شاهین دژ توسط این اداره کل تأمین شده که بزودی وارد فاز اجرایی می‌شود.

شکری، تکمیل راه روستایی میر آباد ارومیه به طول نزدیک به چهار کیلومتر، تکمیل راه روستایی پروانه اشنویه به طول چهار کیلومتر، تکمیل راه روستایی ملأ کندی پلدشت به طول سه کیلومتر، تکمیل راه روستایی چهار طاق تکاب به طول هفت کیلومتر، تکمیل راه روستایی پیر احمد کندی چالدران به طول ۱۰ کیلومتر و تکمیل راه روستایی الند خوی به طول ۹ کیلومتر از جمله مهمترین پروژه‌های در دست اجرای استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه قرار است در قالب طرح ابرار بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در قالب ۱۹ طرح در آذربایجان غربی آسفالت شود، اضافه کرد: شهرستان‌های ارومیه، چالدران و مهاباد بیشترین روستاهای تحت پوشش این طرح را به خود اختصاص داده است.

وجود شش پایانه مرزی از ۲۲ پایانه مرزی کشور در استان به همراه هم مرزی با سه کشور خارجی و نیز واریانت بنادر جنوب در بحث بحران‌ها استان را به ظرفیتی کم نظیر در زمینه هاب لجستیک شمال غرب کشور تبدیل کرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.