| کد خبر: 223749 |

افزایش جمعیت شهرهای جدید به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: جمیعت شهرهای جدید هم اکنون با برنامه ریزی های صورت گرفته به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسیده و در ۷ شهر به ۱۰۰ هزار نفر ارتقا پیدا کرده است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: جمیعت شهرهای جدید هم اکنون با برنامه ریزی های صورت گرفته به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسیده و در ۷ شهر به ۱۰۰ هزار نفر ارتقا پیدا کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، حبیب الله طاهرخانی امروز در پنل آنلاین علمی واکاری تجربه CDS استراتژی‌های توسعه شهری در شهرهای جدید با موضوعیت شهر صدرا با بیان اینکه سیاست شهرهای جدید در سایر کشورها سیاست توسعه شهری است گفت: در قالب سیاست توسعه شهری ما سعی کرده ایم شقوق مختلف توسعه را مورد بحث و بررسی قرار داده ایم.

وی ادامه داد: توسعه درون شهری و توسعه پیوسته شهرها و همچنین بحث توسعه مفصل در قالب شهرک‌ها و شهرهای جدید را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

طاهرخانی توضیح داد: ما در ایران با این خلأ مواجه هستیم که گزینه‌های مختلف توسعه شهری از لحاظ جمعیت پذیری و به جهت آنکه کدام یک در اولویت قرار دارند وبا توجه به شرایط منطقه‌ای و ویژگی‌های و پتانسیل‌ها باید متناسب با آن انتخاب شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تلاش‌هایی در این حوزه شروع شده و طرح‌هایی هم از کره جنوبی انجام داده ایم و این طرح‌ها را مورد تصویب قرار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه اصلی ترین سیاست ما در شهرهای جدید توسعه شهری به ویژه بعد از انقلاب بوده است گفت: هم اکنون حدود ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در مجموعه شهرهای جدید قرار دارند و زندگی می‌کنند و هم اکنون ۷ شهر جدید به حدود جمعیت ۱۰۰ هزار نفر رسیده اند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار کرد: تمرکز شهرهای جدید تاکنون بر شکل گیری اجتماع بوده به طوری که شهرهای جدید در یک بازه زمانی کوتاه مدت با توسعه کالبدی شکل گرفت و جمعیت گسترده‌ای در این شهرها ساکن شدند.

وی توضیح داد: ما باید اجتماع شهری را شکل دهیم و این نوع طرح‌ها با مشارکت مردم امکان پذیر بوده و و چشم انداز مشترک بین ذی نفعان و شهروندان به عنوان مطالبه شهروندان مطرح شده و در دستور کار قرار گرفته است.

طاهرخانی توضیح داد: بخش عمده پروژه‌هایی که در شهر جدید صدرا اجرا می‌شود با همان طرح و برنامه سازگار است و مراجعات و بازدیدها بیانگر این موضوع است اما باید هماهنگی بین مطالبات و مدیریت دستگاه‌های دولتی شکل گیرد.

وی تصریح کرد: توسعه شهر جدید هشتگرد از طریق مترو به شهر تهران یکی از موضوعات و اولویت‌های ما بوده به همین دلیل تمرکز بسیار بالا و هزینه‌های زیادی برای افتتاح این مترو انجام شد؛ ما تصور می‌کردیم که بعد از افتتاح مترو با استقبال زیاد مردم این منطقه مواجه شویم اما بعد از افتتاح شاهد آن بودیم که مردم این شهر درخواست و مطالبات اولویت دار دیگری داشتند که اگر آنها را انجام می‌دادیم میزان رضایت مندی بسیار بیشتر می‌شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اشاره کرد: اولویت مردم هشتگرد مربوط به محیط زندگی آنها بود و دوست داشتند که در این شهر نخاله ساختمانی نباشد و یا دسترسی به خدمات پایه برای آنها آسان‌تر شود اما در شهر صدرا اولویت مردم این منطقه مربوط به دسترسی به سایر شهرها بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم در شهر هشتگرد و هم صدرا فرآیند تهیه طرح موجبات چشم انداز مشترک می‌شود افزود طرح CBS زمانی توفیق پیدا می‌کند که یک هماهنگی و هم راستایی بین ذی نفعان و شهروندان و همچنین سیاست توسعه شهری برقرار شود.

طاهرخانی اظهار کرد: عدم اجرای طرح‌های توسعه شهری علاوه بر نظام برنامه در کیفیت کارها و محیط برنامه ریزی شهری هم بسیار مؤثر است

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.