| کد خبر: 223748 |

◄ اما و اگرهای دریافت یک لوح تقدیر

روز 22 آذر ماه امسال، لوح تقدیری به محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اهدا شد که با واکنش برخی فعالان بخش بنادر و دریانوردی در شبکه های اجتماعی همراه بود.

تین نیوز

روز 22 آذر ماه امسال، لوح تقدیری به محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اهدا شد که با واکنش برخی فعالان بخش بنادر و دریانوردی در شبکه های اجتماعی همراه بود.

به گزارش تین نیوز، پس از انتشار خبر دریافت این لوح یک کاربر شبکه های اجتماعی نوشت: باید دید برای اخذ این چنین لوح های تقدیری چقدر هزینه می‌شود.

یک کاربر دیگر نوشت: احتمالا لوح مربوط به اقدامات سازمان در زمینه مشکلاتی است که مدتی پیش در سامانه های سازمان به وجود آمده است.

کاربر دیگری نیز نوشت: هنوز هم بخشی از سامانه های سازمان با مشکلات قطعی مواجه است و مدیرعامل سازمان لوح دریافت می‌کند.

به گزارش تین نیوز، این لوح تقدیر مربوط به کسب مقام در جشنواره شهید رجایی امسال بود که همه ساله در مراسم اختتامیه این جشنواره با حضور رئیس جمهور به دستگاه‌های اجرایی برتر اهدا می‌شد.

آن چنان که در سایت سازمان بنادر و دریانوردی آمده است: امسال؛ دبیرخانه جشنواره اعلام کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا و به منظور رعایت مصوبات ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا؛ مبنی بر ممنوعیت برگزاری مراسم‌ و تجمعات، برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره لغو  و بر این اساس، لوح تقدیر رئیس جمهور به محمد راستاد؛ معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان دستگاه برتر کشوری در جشنواره شهید رجایی، توسط وزیر راه و شهرسازی، در جلسه روز شنبه ۲۲ آذرماه شورای معاونان این وزارتخانه، به وی اهدا شد.

بیشتر بخوانید: سازمان بنادر و جشنواره شهید رجایی

در سایت سازمان بنادر همچنین تاکید شده است: در این جشنواره، عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور بر اساس مواد ۸۱ و۸۲  قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه در 2 بخش شاخص‌های عمومی و اختصاصی از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور؛ ارزیابی  و نتایج حاصل از ازریابی‌های سازمان اداری و استخدامی در دو بخش تهیه می شود. بخش اول مربوط به دستگاه‌های انتخاب شده به عنوان دستگاه‌های قابل تقدیر در جشنواره شهید رجایی است که بر اساس فرآیند ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۸ انتخاب شده‌اند و بخش دوم نیز به نحوه ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها و اقدامات انجام شده در آن زمینه می‌پردازد. بر این اساس؛ سازمان بنادر و دریانوردی در 2 بخش شاخص‌های عمومی و اختصاصی و در مجموع در میان تمامی سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به دولت؛ حائز «رتبه‌برتر کشوری» شد و توانست نسبت به سال قبل نیز؛ رشد قابل ملاحظه‌ای را کسب نماید.

این اطلاعات در حالی در سایت سازمان بنادر و دریانوردی درج شده است که همزمان با این انتخاب و در مهر ماه امسال، یک فعال بخش صنعت دریایی در نقد این موضوع در یادداشتی در تین نیوز تاکید کرده بود: انتخاب سازمان بنادر و دریانوردی به‌عنوان سازمان برگزیده توسط دبیرخانه ستاد مرکزی شهید رجایی در حالی‌که به اعتقاد بنده عملکرد این سازمان طی هفت سال گذشته به ویژه سه سال اخیر آن، تعریف چندانی نداشته است، بنده را بر آن داشت تا در خصوص رویه انتخاب و ارزیابی برگزیدگان این جشنواره تحقیق و مطالعه نمایم. پس به سراغ اطلاعات و آمار موجود در سایت سازمان اداری و استخدامی کشور که زیر نظر مستقیم ریاست جمهوری فعالیت می‌کند رفتم چرا که، ستاد مرکزی جشنواره شهید رجایی با مسئولیت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و با عضویت معاونان این سازمان، پنج نفر از معاونان دستگاه‌های اجرایی ذیربط و 2 نفر از صاحب نظران مدیریت و نظام اداری در سازمان اداری و استخدامی کشور تشکیل می‌شود.

رضا محمد علی بیگی افزوده بود: دبیرخانه ستاد مرکزی جشنواره شهیدرجایی در امور مدیریت عملکرد و ارتقای فرهنگ سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور مستقر است و معاون نوسازی اداری سازمان، دبیر جشنواره بوده. به بیانی دیگر در این جشنواره ملی انتخاب دستگاه‌های دولتی برگزیده توسط یک دستگاه دولتی دیگر که زیر نظر مستقیم رئیس جمهور است انجام می‌پذیرد و این بدین معناست که عملکرد سازمان‌های برگزیده دولتی در بازه زمانی یک سال گذشته مورد تائید رئیس جمهور می‌باشد.

وی تاکید کرده بود: مطالعه مستندات ارزیابی عملکرد سال 1397 سازمان بنادر و دریانوردی که در وب سایت سازمان اداری و استخدامی کشور موجود است و نیز مقایسه آمار و اطلاعات ذکر شده در این اسناد با آمار و اطلاعات موجود در گزارش با عنوان "«سازمان بنادر در آینه سال 1397» که در وب سایت سازمان بنادر و دریانوردی وجود دارد و نیز بررسی کم و کیف محتوای بخش نامه‌های صادره توسط سازمان اداری و استخدامی کشور در رابطه با جشنواره شهید رجایی، سبب شد تا در خصوص تدوین شاخص‌های اختصاصی و ارزیابی و امتیاز دهی به آنها در قالب تهیه و ارائه گزارش خود ارزیابی توسط سازمان‌های دولتی، یافته‌ها و توصیه‌های خود را با مخاطبان و مسئولان دبیرخانه این جشنواره به اشتراک گذارم.

1- مغایرت در آمار و اطلاعات بین مستندات ارسالی سازمان بنادر به دبیرخانه ستاد مرکزی جشنواره شهید رجایی سال 1397 و گزارش سالیانه سازمان بنادر و دریانوردی (تحت عنوان: سازمان بنادر و دریانوردی در آینه سال 1397) وجود دارد.

2- کم و کیف محتوای تعدادی از مستندات ارسالی سازمان بنادر و دریانوردی (گزارش‌های خود ارزیابی) به دبیرخانه ستاد مرکزی جشنواره شهید رجایی سال 1397 دارای نواقص و کمبود است، به ویژه مستنداتی که مرجع آماری آنها بانک جهانی ذکر شده و نیز مستنداتی که محتوای آنها در خصوص ظرفیت اسمی بنادر، جذب سرمایه گذاری و ارتقای ایمنی دریانوردی می‌باشد.

به گزارش تین نیوز، تنها یک روز پس از درج این یادداشت در این شبکه خبری، مدارک خود اظهاری سال 1397 دستگاه ها از وب سایت سازمان اداری و امور استخدامی کشور حذف و همه مدارک از دسترس مخاطبان خارج شد.

لوح تقدیر

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کوثر 5 0

    آخه چقدر دروغ و حیله ظاهرا خجالت هم براشون معنی نداره

  • حمید 5 0

    امسال لوح چنده؟