| کد خبر: 223744 |

◄ ترخیص کامیون‌های وارداتی سه سال کارکرد بلا مانع اعلام شد

مدیرکل مرکز واردات و امور مالیاتی مناطق آزاد و ویژه، ترخیص کامیون های وارداتی سه سال کارکرد را بلا مانع اعلام کرد.

تین نیوز

مدیرکل مرکز واردات و امور مالیاتی مناطق آزاد و ویژه، ترخیص کامیون های وارداتی سه سال کارکرد را بلا مانع اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، در نامه علی وکیلی به  کلیه گمرکات اجرایی آمده است که پس از اخذ ثبت سفارش و با اسقاط نمودن حداقل یک دستگاه کامیون فرسوده پیرو بخشنامه های مورخ 24 آبان ماه سال 99 و 21 مهرماه سال 99 و دوم آبان ماه سال 99 این دفتر و با توجه به تصویب نامه مورخ هشت آذر ماه سال 99 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای موضوع ترخیص کامیون بند «ث» ماده 30 کانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و دستورالعمل واردات کامیون های سه سال کارکرد از محل تصویب نامه مورخ چهارم مهر ماه سال 97 هیئت وزیران اعلام می دارد که ترخیص کامیون های وارداتی پس از اخذ ثبت سفارش و با اسقاط نمودن حداقل یک دستگاه کامیون فرسوده و با تایید سازمان مذکور مبنی بر اسقاط کامیون توسط وارد کننده، صورت پذیرد.

پیش تر و در اردیبهشت ماه امسال رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفته بود: کامیون‌هایی می‌توانند به کشور وارد شوند که ساخت کشورهای اروپایی، ژاپن یا کره جنوبی بوده و در پنج سال گذشته مدل‌های آنها در کشور تولید و یا به کشور وارد شده باشند.

عبدالهاشم حسن نیا این مطلب را به «ایلنا» گفته و افزوده بود: از مهم‌ترین شرایط کامیون‌های وارداتی این است که بیش از سه سال از زمان ساخت آنها نگذشته باشد.

وی افزوده بود: کامیون‌های وارداتی باید از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگی‌های محیط زیست با استانداردهای روز و اجباری که مورد تائید مراجع ذیربط بوده، انطباق داشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:‌ در مرحله اول، اولویت با کامیون‌های دارای ظرفیت 18 تن و بالاتر است.

وی افزود: کامیون‌های وارداتی، باید شرایط زیست محیطی، استانداردها و شرایط لازم برای حمل‌ و نقل بین‌المللی و ورود به کشورهای اروپایی را دارا باشند.

حسن نیا درباره شرایط کامیون‌های اسقاطی گفته بود: واردات هر دستگاه کامیون منوط به اسقاط حداقل یک دستگاه کامیون که از زمان ساخت آن بیش از 25  سال گذشته باشد، است و ظرفیت آن می‌تواند حداکثر 3 تن کمتر از ظرفیت کامیون وارداتی باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه منشاء ارز برای واردات باید خارج از ایران باشد و واردکنندگان؛ مشمول استفاده از ارز داخلی نمی‌شوند، تاکید کرده بود: سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هیچ مسئولیتی در برابر تحویل کامیون توسط واردکننده به خریدار ندارد. بنابراین خریداران ‌باید در این خصوص با دقت نظر و تحقیق و بررسی کامل در مراحل ثبت نام و خرید اقدام کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.