| کد خبر: 223707 |

تصویب مسیر نهایی توسعه مسیر شمالی خط ۳ مترو

پروژه توسعه شمالی خط ۳ مترو، پس از بحث و بررسی مورد تایید قرار گرفت.

تین نیوز

پروژه توسعه شمالی خط ۳ مترو، پس از بحث و بررسی مورد تایید قرار گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، از تیر ماه سال جاری، مطالعات مربوط به کریدور انشعابی توسعه شمالی خط ۳ مترو آغاز شد و در نهایت از بین بیست گزینه موجود، چهار گزینه منتخب معرفی شد.

سعید کروبی مدیر پروژه توسعه شمالی خط ۳ با بیان این مطلب افزود: پروژه توسعه شمالی خط ۳ مترو با عنایت به الزامات طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت و بر پایه مطالعات امکان‌سنجی در زمینه‌های مختلف ازجمله مطالعات ترافیکی، شهرسازی، ناوگان، هندسه ریلی، اقتصادی و … مد نظر قرار گرفته است.

در حال حاضر مشاور طرح در مرحله ارائه جزئیات گزینه نهایی در مقیاس یک به ۲۰۰۰ بوده و امیدواریم با مشارکت شهرداری منطقه یک خصوصاً در بخش تامین منابع مالی و املاک مورد نیاز جهت احداث ایستگاه و مجتمع‌های ایستگاهی، عملیات اجرایی بخش توسعه شمالی خط ۳ در بهترین زمان ممکن آغاز شود.

در این نشست مشترک، موسوی شهردار منطقه یک، نقش حمل و نقلی ریلی در طرح‌های توسعه شهری و خصوصاً رونق گردشگری درون شهری را بسیار مهم توصیف کرد و اعلام کرد گسترش شبکه مترو جزو اولویت‌های منطقه یک است؛ به همین دلیل این منطقه آمادگی دارد اراضی مورد نیاز جهت اجرای پروژه توسعه شمالی خط ۳ را در اختیار شرکت مترو قرار دهد.

همچنین علی امام، مدیرعامل شرکت مترو نیز اظهار امیدواری کرد با توجه به تصویب مسیر نهایی خط ۳ پروژه مذکور با مدل مشارکت عمومی و خصوصی به مرحله اجرا درآمده و با انتخاب مشاور برای تکمیل طراحی‌ها، مقدمات شروع پروژه توسعه شمالی خط ۳ هرچه سریعتر طی شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.