| کد خبر: 223650 |

رفع توقیف ۶۲ هزار موتورسیکلت رسوبی با تسهیلات ویژه

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از ترخیص ۶۲ هزار دستگاه موتورسیکلت در اجرای طرح تسهیلات ویژه پلیس برای ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی خبر داد.

تین نیوز

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از ترخیص ۶۲ هزار دستگاه موتورسیکلت در اجرای طرح تسهیلات ویژه پلیس برای ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی خبر داد.

به گزارش تین نیوز، سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اجرای طرح ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی از پارکینگ‌ها و توقفگاه‌ها که از حدود یک ماه پیش آغاز شده و تا هجدهم دی ماه ادامه خواهد داشت، گفت: بیش از ۸۰۰ هزار موتورسیکلت در پارکینگ های سراسر کشور به دلایلی مانند تخلفات رانندگی، انتظامی و .... قراردارند که بعضا چندین سال از قرارگرفتنشان در پارکینگ گذشته است. در همین راستا نیز تصمیم بر آن شد تا با اجرای طرحی سراسری و ارائه یکسری تسهیلات این موتورها ترخیص شوند.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز مقرر شد تا موتورسیکلت‌هایی که از آخرین روز اسفند سال ۱۳۹۸ به قبل در پارکینگ ها هستند با هزینه مصوبه هیئت وزیران برای نگهداشت پارکینگ در سال ۹۴ و متناسب با شرایط توقفگاه‌ها ترخیص شوند. همچنین جریمه موتورسیکلت‌ها به حالت اولیه باز خواهد گشت و طی مدتی که در پارکینگ متوقف بوده‌اند شامل جریمه دوبرابری نمی‌شوند. افرادی هم که امکان پرداخت جریمه های معوقه را ندارند می‌توانند با استفاده از طرح تقسیط جرایم بدون  پیش پرداخت ظرف مدت یکسال جریمه ها را پرداخت کنند.

حسینی با بیان اینکه افراد برای ترخیص این موتورسیکلت‌ها باید به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند، گفت:  مالک یا  متصرف با اسناد کامل شامل کارت ملی، برگ سبز موتورسیکلت، برگه پارکینگ و مراجعه به دفاتر پلیس+۱۰ می‌توانند در عرض کمتر از یک‌ساعت فرآیند ترخیص موتورسیکلت‌های خود را انجام دهند.

جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه از زمان اجرای این طرح تاکنون بیش از ۶۲ هزار دستگاه موتورسیکلت رسوبی از پارکینگ‌ها ترخیص شده است، گفت: شهروندان تا ۱۸ دی ماه می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

وی درباره اینکه آیا امکان تمدید این مهلت وجود دارد یا خیر نیز گفت: تاکنون تصمیمی برای تمدید اجرای طرح اتخاذ نشده است، اما توصیه ما به مالکان موتورسیکلت‌های رسوبی این است که حضور خود را به روزهای پایانی اجرای طرح موکول نکنند.

حسینی در مورد اینکه پس از پایان زمان اجرای طرح ، سرنوشت موتورسیکلت‌های باقی مانده چه خواهد شد هم تصریح کرد: در آن صورت این موتورها  تحویل مراجعه قانونی شده و به عنوان بلاصاحب و رهاشده به فروش می رسند که هزینه آن به مدت شش ماه نگهداری شده و اگر در این بازه فرد مراجعه و پیگیری نکند، پول حاصل از فروش نیز به بیت المال واگذار خواهد شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.