| کد خبر: 223636 |

معرفی چهار شهرداری متخلف به مرجع قضائی در غرب تهران

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار، از معرفی چهار شهرداری شهرستان شهریار به مرجع قضائی به دلیل عدم رعایت ضوابط و ملاحظات زیست محیطی خبر داد.

تین نیوز

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار، از معرفی چهار شهرداری شهرستان شهریار به مرجع قضائی به دلیل عدم رعایت ضوابط و ملاحظات زیست محیطی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، شیدا آکار، گفت: به دنبال شکایات مردمی از بروز مشکلات ناشی از بوی تعفن زباله، آتش سوزی در محل، اختلاط زباله های پزشکی و عادی در سکوهای موقت زباله تعدادی از شهردارهای شهرستان شهریار و بر اساس بازدید و بررسی کارشناسان این اداره، گزارش از وضع موجود تهیه و اخطاریه برای شهرداری های مربوطه صادر شد.

وی با بیان اینکه به رغم اخطاریه های صادره و تذکرات لازم با توجه به اهمیت بیشتر مدیریت پسماند در شرایط شیوع بیماری کرونا و از آنجاییکه شهرداری های مربوطه در خصوص رفع مشکلات زیست محیطی و بهداشتی موجود اقدام مناسب را بعمل نیاوردند، افزود: برهمین اساس این اداره به استناد ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و تبصره ۲ ماده ۱۲ قانون هوای پاک، چهار شهرداری از شهرهای شهرستان را  به مرجع  قضایی معرفی کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار در پایان تصریح کرد: طبق ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، مدیریت اجرایی تمامی پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها و روستاها و حریم آنها به عهده شهرداریها، و دهیاریها و در خارج از حوزه و وظایف شهرداریها و دهیاری ها به عهده بخشداری ها است که باید ضوابط قانون مدیریت پسماند، آیین نامه اجرایی آن و ملاحظات زیست محیطی در این خصوص را رعایت کنند تا از آلودگی محیط زیست و تهدید سلامت عمومی جلوگیری شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.