| کد خبر: 223591 |

◄ حذف سهمیه‌بندی گازوئیل؛ راهکار حل مشکلات رانندگان و جایگاهداران

سهمیه بندی نفت گاز برای کامیوندار و جایگاه دار مساوی است با قطع بازوی این چرخه و فشار و توقف چرخ های کامیون کامیونداران و عملا خوابیدن حمل و نقل جاده ای.

تین نیوز

برای اینکه کمبود گازوئیل و مشکلات ناشی از آن برطرف شود باید کامیونداران و جایگاهداران، حذف محدودیت ناشی از سهمیه بندی ها را خواستار شوند.

به گزارش تین نیوز، یک جایگاه دار سوخت با بیان این مطلب گفت: رانندگان و جایگاه داران 2 بازوی قوی و تاثیرگذار در حمل و نقل جاده ای و اقتصاد کشور هستند.

مراد جلیلیان افزود: زمانی که این 2 بازو با هم هماهنگ بوده و نیازهای همدیگر را تامین و تکمیل کنند آن وقت می توان گفت چرخه اقتصادی کامل است و با خروج و یا کمبود و نبود یکی از آنها یک پای آن لنگ خواهد شد و فلسفه ایجاد جایگاه های سوخت هم همین بوده و هست.

بیشتر بخوانید:

وی با تاکید بر این که شرکت پخش فرآورده های نفتی که بر مبنای تکمیل چرخه سریع و سالم حمل و نقل پایه گذاری شده متاسفانه به رسالت خود عمل نمی کند، عنوان کرد: به عنوان مثال سهمیه بندی نفت گاز برای کامیوندار و جایگاه دار مساوی است با قطع بازوی این چرخه و فشار و توقف چرخ های کامیون کامیونداران و عملا خوابیدن حمل و نقل جاده ای.

این جایگاه دار ادامه داد: در این بین جایگاه داران و کامیونداران، باربری ها و عوارض بگیران از عوارض جاده ای تا اداره مالیات و.....متضرر شده و کامیوندار مجبور به تهیه سوخت از واسطه خواهد شد و ناچار برای جبران به کرایه خواهد افزود و این سلسله ادامه خواهد داشت و به ‌گرانی کالا منجر خواهد شد.

جلیلیان در مورد انتقاد رانندگان از این موضوع که در برخی جایگاه ها تلمبه ها را خاموش می کنند و کارگران جایگاه از رانندگان مطالبه انعام دارند، گفت: شاید در محدود جایگاه هایی این برخورد از جانب کارگری صورت گیرد اما باز ریشه اصلی آن به سهمیه بندی و جیره بندی برمی گردد.

وی افزود: عرضه باید برتقاضا پیشی بگیرد؛ هر کالایی که به سختی به دست بیاید و نیاز به آن وجود داشته باشد دچار این شرایط می‌شود اما اگر نیازها به وفور یافت بشود قطعا این موارد خود به خود حل خواهد شد.

به گزارش تین نیوز، این جایگاه دار عنوان کرد: متاسفانه شرکت پخش فراورده های نفتی به این گونه موارد هیچ توجهی ندارد و سیاست فروش محدود داخلی را پیش گرفته و یکی از عوامل قاچاق همین سیاست محدودیت است.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه کمبود گازوئیل و مشکلات ناشی از آن برطرف و از بین برود باید کامیونداران و جایگاهداران یک صدا، رفع و برداشت محدودیت ناشی از سهمیه بندی ها و جلوگیری از سوءاستفاده را خواستار شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • نصرت اله فلاح 1 0

    باسلام من راننده کامیون به علت کمبود گازوییل از ۳۰ روز ۱۲ روز نمیتونم کار کنم بعلت کمبود گازوییل بااینکه مملکت ما ازاین همه فروش گازوییل ونفت چرا سهمیه من راننده را کم کردند اخه من یا امثال من کجا رادارند که قاچاق سوخت کنن خواهش من اینکه سوخت مصرفی کامیون مارافراهم کنن چوب لای چرخ ما نزارن بعد میان میگن راننده اعتصاب کرده والا سوخت نداریم چه خاکی تو سرمون بریزیم ازتامین مخارج خانواده عاجزیم به کی به کجا شکایت کنیم خدالعنت کنه عاملین را که مصوب آزار واذیت رانندگان میشن

  • مهدی هاشمی شالی 0 0

    باسلام
    افزایش تضمینی سوخت گازوئیل صد در صد تضمینی با قیمت مناسب با بیشترین لیتراژ،صدور پروانه اشتغال و فعالیت از شهرداری و سازمان سوخت
    کامیون های تک محور تا حداکثر ۳۰۰۰لیتر در ماه
    کامیون های دو محور تا حداکثر ۴۵۰۰لیتر در ماه
    و کامیون های کشنده تا ۸۰۰۰لیتر در ماه
    به صورت حضوری و غیر حضوری