| کد خبر: 223572 |

مردم شب یلدا را مجازی برگزار کنند

رئیس جمهور از مردم خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم شب یلدا را در فضای مجازی و الکترونیکی برگزار کنند.

تین نیوز

رئیس جمهور از مردم خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم شب یلدا را در فضای مجازی و الکترونیکی برگزار کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، روحانی در ادامه سخنان خود در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان این که دولت و وزارت بهداشت از ابتدا به دنبال علم گرایی بودند نه پندارگرایی اظهار داشت: براساس گفته‌های متخصصان ایرانی که تقریبا منطبق با متخصصان دیگر کشور‌ها و سازمان بهداشت جهانی است این نکته را تائید می‌کنم که ما برای مقابله با ویروس کرونا به دنبال علم گرایی حرکت کرده ایم نه پندار گرایی.

رئیس جمهور افزود: خوشبختانه اعتماد سیاسی و اجتماعی در کشور ما به خوبی حفظ شده است یعنی ما با بحران اعتماد روبرو نبوده ایم و زمانی که ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت مطلبی را اعلام کردند مردم برای رعایت دستورالعمل‌ها تردید نکردند و آن‌ها را انجام دادند.

آقای روحانی با بیان اینکه مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم سیزده به در را به شکل حضوری برگزار نکردند و یا به مسافرت نرفتند افزود: پس از رعایت این دستورالعمل‌ها استان‌ها و به دنبال آن تهران پس از محدودیت‌ها به تدریج بازگشایی شد.

رئیس جمهور گفت: مردم کاملا با ستاد ملی کرونا از ابتدا تاکنون همکاری‌های لازم را داشته اند و این اعتماد برای همیشه حفظ شده است هرچند که عده‌ای از جمله رسانه‌های بیگانه ضدایرانی همیشه اخباری را منتشر می‌کردند، اما مانند همیشه ناموفق بوده اند.

آقای روحانی با اشاره به توانمندی نیروی متخصص ایرانی و شرکت‌های دانش بنیان و تولیدی که به خوبی تمام امکانات لازم را تاکنون فراهم آوردند ادامه داد: در تامین آنچه که نیاز بوده با مشکلی روبرو نبوده ایم به طور مثال در تامین ماسک به مشکلی برنخوردیم و با قیمت مناسب و به وفور در اختیار مردم قرار دارد.

رئیس جمهور تصریح کرد: در مواردی مانند شستشو و نکات بهداشتی در زمینه‌های اکسیژن، سی تی اسکن، همه امکانات تجهیز شد حتی در بخش تخت‌های بیمارستانی تخت‌های ویژه را در یک دوره زمانی کوتاه دو هزار تخت اضافه کردیم و خوشبختانه همگان برای کمک رسانی به مقابله با کرونا در صحنه حاضر شدند.

آقای روحانی با بیان این که امروز نیز در شرایط نسبتا خوبی قرار گرفته ایم افزود: با کمک یکدیگر می‌توانیم از این مساله نیز به خوبی عبور کنیم.

رئیس جمهور با یادآوری چندین نکته ادامه داد: برای مراکزی که مکان تجمع است از جمله مراکز سالمندان و یا زندان ها، معلولان، سربازخانه‌ها که محل اجتماع به شمار می‌رود خواهشمندم در این فضا‌ها نسبت به مکان‌های دیگر دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود به گونه‌ای که مطمئن باشیم تمام مراکز عاری از ویروس است.

آقای روحانی گفت: تنها یک عامل کافی نیست که با ویروس کرونا مقابله کنیم و باید دستورالعمل‌های بهداشتی یعنی زدن ماسک، شستشوی مرتب دست‌ها و فاصله گذاری اجتماعی در کنار هم رعایت شود چرا که هر کدام از این‌ها تاثیر خود را دارد.

رئیس جمهور با تاکید بر این که فصل سرما به زودی خواهد رسید افزود: هم اکنون که فصل زمستان است و مردم در فضا‌های بسته و اتاق‌هایی که شاید تهویه مناسب نداشته باشد و پنجره‌ها بسته است همگان در مکان کوچکتری برای استفاده از گرمایش تجمع می‌کنند و فردی بی علامت اگر در آن مکان وجود داشته باشد خود نیز عامل انتقال ویروس خواهد شد.

آقای روحانی افزود: به طور نمونه اگر جوانی حتی اگر با کیت آزمایش هم از او تست بگیرید به دلیل این که گاهی داشتن این ویروس بی علامت است حتی حاضر به قبول کردن کرونایی شدنش نیست این نکات بدترین عوامل انتقال به شمار می‌رود چرا که فرد به خود مطمئن است که دارای هیچ علائم ظاهری نیست و طرف مقابل نیز او را سالم می‌بیند و ز مانی که در یک دورهمی قرار می‌گیرند با توجه به شرایط نزدیک بودن افراد در کنار هم ناقل ویروس کرونا خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به آمار نموداری روز‌های اخیر بعد از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: آمار‌های ما خوشحال کننده است و براساس نمودار‌ها که آمار‌ها رو به افزایش بود هم اکنون رو به کاهش است و این به خاطر تلاش‌های متخصصان و ناظران و رعایت مردم نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی است.

آقای روحانی با اشاره به نزدیک شدن شب یلدا تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم در شب یلدا دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و از دورهمی پرهیز کنند تا بعد از برگزاری مراسم این شب به دلیل دورهمی‌ها مجددا با افزایش موج جدید و خدای نکرده موج مرگ و میر مواجه نباشیم.

رئیس جمهور بار دیگر تاکید کرد: از همه مردم خواهش می‌کنم در شب یلدا دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند همچنین مقرر شد قرارگاه عملیاتی ما برای این شب به فکر باشند و صدا و سیما نیز برنامه‌های خوبی را برای این شب آماده کند.

آقای روحانی افزود: خواهشمندیم مردم به شکل سایبری و در فضای مجازی و الکترونیکی دید و بازدید‌ها را در این شب برقرار کنند و مراسم امسال را به این صورت انجام دهند تا هم به یاد شب یلدا باشیم و هم جویای احوال نه به شکل حضوری بلکه به شکل مجازی باشیم.

رئیس جمهور با اشاره به مراسم پیش رو در ماه‌های آتی نیز گفت: همچنین باید در مراسم پیش رو مانند ایام فاطمیه و روز‌های شعبان و رجب و اعیادی که در پیش رو داریم مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و باید به این نکته توجه داشته باشیم تا به شرایط مطمئن تری برسیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.