| کد خبر: 223546 |

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس

◄ وزارت راه پاسخگوی ابهامات عملکردی سازمان بنادر باشد

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس گفت: در مورد عملکرد سازمان بنادر به خصوص اتفاقات اخیر در این سازمان ابهاماتی مطرح است که نمایندگان از وزیر راه در این زمینه خواستار پاسخگویی شفاف هستند.

تین نیوز

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس گفت: در مورد عملکرد سازمان بنادر به خصوص اتفاقات اخیر در این سازمان ابهاماتی مطرح است که نمایندگان از وزیر راه در این زمینه خواستار پاسخگویی شفاف هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خانه ملت، احمد جباری درباره عملکرد سازمان بنادر گفت: اخیرا در سازمان بنادر اتفاقاتی رخ داده که باید مشخص شود که ریشه این غفلت برغم هزینه‌های کلانی که در حوزه شبکه در این سازمان شده، چیست و واقعا ریشه این آسیب‌ها از کجا بوده است؟

وی با بیان اینکه برخی از نمایندگان در این زمینه طرح سوالی را از وزیر راه و شهرسازی نیز به امضا رسانده‌اند، عنوان کرد: در مورد مدیریت این سازمان مهم و اثرگذار در اقتصاد دریامحور ابهامات متعددی از جمله در نحوه و نوع واگذاری‌ها در بنادر، نحوه هزینه‌کرد وجوه اداره شده سازمان و نحوه عملکرد هیأت عامل در زمینه‌های مختلف از جمله در حوزه اختیارات ماده 31 آیین‌نامه معاملات این سازمان که به نظر می‌رسد حفره سیاه اقتصادی آن بشمار می‌رود، مطرح است که باید در این زمینه پاسخگویی لازم صورت گیرد.

عضو هیأت رییسه کمیسیون عمران مجلس گفت: ماده 31 آیین نامه معاملات سازمان بنادر بستر ساز مفسده‌هایی است که باید در قالب طرح اصلاح قانون اداره سازمان بنادر نسبت به آنها ورود کرده و آنها را شفاف و رقابت پذیر کنیم، چرا که معنا ندارد آنچه از جیب مردم و بیت‌المال ساخته می‌شود، در شرایط غیررقابتی واگذار شود و نحوه هزینه‌کرد اعتبارات و ... در قالب آن غیرشفاف باشد.

جباری همچنین گفت: اطلاعاتی از برخی هزینه‌های غیرشفاف در سازمان بنادر از جمله در حوزه خریدهای خارجی و داخلی که بدون مزایده و مناقصه صورت گرفته نیز وجود دارد که باید در مورد آنها نیز شفاف سازی صورت گیرد و حتی در صورت نیاز طرح تحقیق و تفحص از سازمان بنادر را نیز با مشورت دیگر نمایندگان به امضا می‌رسانیم تا امورات مهم‌ترین سازمان مرتبط با سواحل و دریاها در کشور و شبهات فراوانی که در آنها وجود دارد، روشن شود.

وی ادامه داد: نوع واگذاری ها در بندر نفتی خلیج فارس و اپراتوری‌های بندر شهید رجایی مورد سوالات متنوعی است و این در حالی است که با توجه به درآمدهای کلان ارزی بنادر، عملا شاهد اثربخشی بنادر بر حوزه‌های پیرامونی آنها نیستیم و حتی وضعیت راه‌های منتهی به این بندر مطلوب نیست و این در حالی است که انتظار داریم این اعتبارات در مسیر توسعه بنادر غرب و شرق استان هرمزگان هزینه شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.