| کد خبر: 223531 |

◄ نگاهی به نرخ مراکز معاینه فنی خودرو

رخ معاینه فنی برای خودورهای سبک مبلغ 470 هزار ریال و برای خودورهای سنگین مبلغ 7160 هزار ریال تعیین شده است.

تین نیوز

عباس مجیدی نژاد* با گذشته بیش بیست ماه انتظار نرخ مراکز معاینه فنی خودورها در سبک و سنگین در رسانه ملی پس از مصوبه هیات وزیران اعلان شد. نرخ معاینه فنی برای خودورهای سبک مبلغ 470 هزار ریال و برای خودورهای سنگین مبلغ 7160 هزار ریال تعیین شده است.

برخی از مدیران مراکز چه در بخش سبک و چه در بخش سنگین گلایه مندی را نسبت نرخ ابلاغی ابراز داشته اند. البته نبایست نسبت به هزینه های تحمیلی به اثر تورم موجود به علت ان که تمامی اقلام و تجهیزات مورد نیاز در این واحدها، وارداتی بوده و با نرخ ارز تعیین می شود را از نظر دور داشت و به قسمی گلایه مندی انها نیز بجاست.

اما نکاتی در این مصوبه نرخ در مراکز معاینه فنی خودور وجود داشته که بی شک از اهمیت به سزایی بر خودار است که مدیران محترم مراکز معاینه فنی می بایست به ان توجه داشته باشند.

اولین نکته با وجود شرایط خطیر و بحران حاکم بر جامعه که بسیاری از اصناف دچار اسیب های جدی شده اند و شهروندان نیز از این معضلات دور نبوده و عاملی برای رکود بازار و بحران در اقتصاد خانواده بوده و اثرات ان بر جامعه تحمیل شده است نیاید دور از انتظار باشد که این حرفه خدوم که ایمنی و سلامت اصل اول کاری انها می باشد با حداقل هزینه بتوان کمک شایان توجهی به هموطن این مرز و بوم داشته باشد.

و اما نکته دوم که مدیران مراکز معاینه فنی نبایست از ان غافل باشند، این است که در این دوره از ابلاغ نرخ معاینه فنی خودورها یک سنت شکنی قابل توجهی صورت گرفته است. در طول چهار دوره گذشته به صورت کشوری تعیین نرخ فاصله زمانی ان 36 ماهه بوده اما در این دوره حدود بیست ماه به طول انجامیده است که این سنت شنکی به راستی موفقیت مهمی برای اتی مراکز معاینه فنی خودور خواهد بود و مدیران مراکز معاینه فنی نبایست این نکته اساسی را از نظر دور کنند.

برای این سنت شکنی میمون انجام گرفته انجمن صنفی مراکز معاینه خودور بر خود واجب می داند که بر اساس حدیث "من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق" از تمامی دستگاه های که این مهم را انجام داده اند تشکر و قدر کند.

از قرار معلوم دستگاه پیشنهاد دهنده این فرایند سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای و تکمیل ان در وزارت کشور انجام شده و دفاع ان توسط سازمان شهرداری های و اتحادیه حمل ونقل همگانی صورت گرفته و پی گیری مستمر ان در دستیبابی به این فرایند از کانال کانون انجمن های مراکز معاینه فنی خودور بوده است.به نظر می رسد که تمامی دست انداران در سیستم معاینه فنی خودور از تمامی این دستگاه ها کمال تشکر و امنتان می بایست داشته باشند.

نکته ای نبایست در این فرایند مغفول واقع شود خطا اولیه در تدوین قانونی است که بدون کارشناسی انجام می‌گیرد و چنین میسر دشوار و پر پیچ و خمی بر یک صنف و یا یک حرفه تحمیل می کند. ایا نیاید دولت مردان ما در هیات وزیران به هنگام تصویب این نرخ نامه از خود سوال کنند که ایا جایگاه انها برای تعیین این نرخ نامه کجاست؟ ایا به راستی نیاید این سوال در ذهن شهروندان تداعی شود که دولت مردان ما در هیات وزیران به جای حل معضل اقتصاد در کمتر ساعت نرخ ارز چندین بار تغییر می کند و یا کالاهای اساسی به صورت روزانه تغییر نرخ دارند ما در گیر نرخ نامه ای برای مراکز معاینه فنی خودور در کشور باشیم؟

*رئیس انجمن صنفی مراکز معاینه فنی خودرو کشور

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    از اقای عباسی نژاد کمال تشکر را داریم وخواهش میکنیم درنرخ معاینه فنی تجدید نظر بشه والا معاینه فنیها در خطر سقوط قرار می گیرند اصلا درامد با مخارج وتورمی که در کشور وجود داره سنخیت نداره