| کد خبر: 223522 |

امکان جابه‌جایی بیش از یک میلیون مسافر از طریق قطار ایران هرات

استاندار خراسان رضوی گفت: خط ریلی ایران افغانستان ظرفیت جابه‌جایی بیش از یک میلیون مسافر را دارد که طبیعتا در حوزه گردشگری و توریست درمانی در سطح استان اثرات مثبتی به دنبال خواهد داشت.

تین نیوز

استاندار خراسان رضوی گفت: خط ریلی ایران افغانستان ظرفیت جابه‌جایی بیش از یک میلیون مسافر را دارد که طبیعتا در حوزه گردشگری و توریست درمانی در سطح استان اثرات مثبتی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش تین نیوز، محمدصادق معتمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا و در حاشیه افتتاح خط ریلی راه‌آهن ایران و افغانستان در خصوص برکاتی که این افتتاح برای استان خواهد داشت، اظهار کرد: طبیعتا این فعالیت آغازی است برای ادامه مسیر راه‌آهن که یکی از کوریدورهای اصلی منطقه را رقم می‌زند و انشالله شاهد راه‌اندازی قطعه چهارم که ابتدا به هرات، پس از آن به مزار می‌رسد و کشور ما را از این طریق به کشورهای آسیایی مرکزی متصل و در واقع جاده ابریشم را از طریق ریلی احیا می‌کند.

وی در خصوص نقش استان در حوزه اقتصادی و گردشگری این خط ریلی افزود: در این مسیری که ایجاد شده هم بحث حمل کالا و هم بحث جابه‌جایی مسافر مطرح است، همانطور که امروز نیز به آن اشاره شد این خط ریلی حدود ۶ میلیون تن ظرفیت باری دارد و از طریق آن بیش از یک میلیون نفر مسافر می‌توانند جاب‌جا شوند، که طبیعتا در حوزه گردشگری و توریست درمانی در سطح استان اثرات مثبتی به دنبال خواهد داشت.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه مرز دوغارون یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مرزهای زمینی  ما با افغانستان از نظر صادرات واردات بوده توقف در این مرز زیاد است، با افتتاح و راه‌اندازی این خط ریلی قطعا بار این مرز نیز سبک‌تر می‌شود و شاهد روان سازی مرز دوغارون نیز خواهیم بود و سرعت مبادلات تجاری نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.