| کد خبر: 223515 |

هدفگذاری ارتقای ترانزیت از ایران به 50 میلیون تن‌

وزیر راه و شهرسازی گفت: سالانه 10 میلیون تن کالا از بنادر ایران و کریدورهای موجود، ترانزیت می‌شود، در این باره هدف‌گذاری ما ارتقای این عدد به سالانه 50 میلیون تن است.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: سالانه 10 میلیون تن کالا از بنادر ایران و کریدورهای موجود، ترانزیت می‌شود، در این باره هدف‌گذاری ما ارتقای این عدد به سالانه 50 میلیون تن است.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، آیین بهره‌برداری از راه‌آهن خواف-هرات امروز به صورت ویدئو کنفرانسی، با حضور رؤسای جمهور ایران و افغانستان در حال برگزاری است.

در این مراسم وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: امروز ریل دوستی بین ایران و افغانستان در قالب ‌تعاملی کم نظیر بهره‌برداری شد.

محمد اسلامی با اشاره به شعار امروز در افتتاح این خط ریلی «ایران و افغانستان، یک فرهنگ یک تاریخ» گفت: این حرف زیبا و ماندگار است و ضرورت دارد همواره پیوندهای دوستی را گسترش دهیم.

وی اظهار کرد: این پروژه ریلی 225 کیلومتر است که امروز 140 کیلومتر آن به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مابقی مسیر در قطعه 4 حدود 85 کیلومتر است که با همکاری دو کشور، این مسیر باقیمانده هم اجرا خواهد شد تا از اتصال کامل برخوردار باشیم.

اسلامی بیان کرد: خط‌آهن‌ خواف-هرات‌ قابلیت جابه جایی سالانه یک میلیون مسافر در سال و 6 میلیون تن بار را دارد و به مرکز جمعیتی افغانستان (هرات) متصل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره توسعه ترانزیت ریلی از ایران با اجرای این خط‌آهن، اظهار داشت: سالانه 10 میلیون تن کالا از بنادر ایران و کریدورهای موجود، ترانزیت می‌شود؛ در این باره هدف گذاری ما ارتقای این عدد به سالانه 50 میلیون تن است که افغانستان سهم قابل توجهی در این موضوع خواهد داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.